Kolejna seria zmian w bankowości internetowej i mobilnej

123RF

Alior, BGŻ BNP Paribas, PKO BP i Pekao wprowadzają nowe oraz odświeżają już działające systemy.

Banki przyzwyczaiły już klientów do systematycznych aktualizacji aplikacji mobilnych i systemów internetowych. Przed wakacjami wprowadzą kilka nowości.

Prawdopodobnie największe zmiany przygotował Alior Bank. Już od 29 czerwca pierwsza grupa klientów będzie mogła korzystać z wybranych funkcji nowej bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Nowy serwis transakcyjny został przygotowany w technologii RWD (Responsive Web Design). Oznacza to, że dostosowuje się i wyświetla w różny sposób w zależności od wielkości ekranu, na którym zostanie otwarty. Alior zapewnia, że dzięki temu klienci będą mogli korzystać z intuicyjnych rozwiązań niezależnie od tego, jakiego urządzenia używają: smartfonu, tabletu czy komputera.

Bank nie rezygnuje jednak z aplikacji na smartfony. Przygotował wersje na dwa najważniejsze systemy operacyjne: Android i iOS. Na początku z aplikacji będą mogli korzystać tylko zaproszeni użytkownicy. W drugiej połowie roku zostanie udostępniona wszystkim klientom.

Więcej informacji Alior przedstawi w dniu udostępnienia nowego systemu. Ale już teraz wiadomo, że jedną z nowych funkcji aplikacji mobilnej będzie skanowanie faktur oraz logowanie odciskiem palca (prawdopodobnie na razie z tej opcji będą mogli korzystać tylko posiadacze urządzeń z systemem iOS).

Zmiany czekają też klientów Banku BGŻ BNP Paribas. W wakacje (prawdopodobnie bliżej września) dostaną nową aplikację mobilną. W tym samym czasie zostanie też udostępniony system płatności mobilnych Android Pay. Natomiast w drugiej połowie roku aplikacja zostanie rozbudowana o możliwość korzystania z systemu płatności Blik. Rozpoczęły się również prace nad nową bankowością internetową, ale na jej wdrożenie trzeba poczekać co najmniej do końca tego roku (raczej do początku przyszłego).

Dwa największe banki w Polsce, czyli PKO BP i Pekao, wprowadzają mniejsze zmiany. Pierwszy udostępnił nowe funkcje w zaktualizowanej wersji aplikacji IKO na system Windows Phone. Można teraz złożyć wniosek o nowe produkty w pełni przez smartfona. Dotyczy to m.in. wniosków o: debet na koncie, otwarcie rachunku oszczędnościowego, założenie nowych lokat, czasową blokadę kart w aplikacji IKO.

Skrócono też czas potrzebny do tego, aby przejść do danej operacji. Ujednolicono wygląd aplikacji z systemami iOS i Android. Niewielkiej modyfikacji poddana została również sekcja „mój bank”.

Pekao z kolei udostępnił nowy serwis Pekao24 na telefony komórkowe dla klientów logujących się do systemu transakcyjnego za pomocą przeglądarki. Znajduje się w nim większość funkcji znanych z serwisu internetowego Pekao24 oraz dodatkowo narzędzia do kategoryzacji wydatków (znane do tej pory z tabletów).

Uruchomienie nowej strony na telefony komórkowe jest kolejnym etapem unowocześniania bankowości mobilnej Pekao. Zwieńczeniem tego procesu będzie nowa aplikacja, którą klienci będą mogli zainstalować pod koniec wakacji.

Mogą Ci się również spodobać

Technologie pomagają w likwidowaniu barier

Udogodnienia w obsłudze osób niepełnosprawnych W kilku wybranych oddziałach PKO BP ruszył pilotaż innowacyjnej ...

Modny salon zamiast urzędu

Można tam założyć lokatę, ale też wypić kawę czy popracować. Olbrzymie sale, marmury, kasjerki ...

Worka monet nie dostaniesz

Ze zdobyciem banknotów czy monet o pożądanych nominałach mogą być problemy. Na jednym z ...