Chętnie ćwierkają do klienta

Od nowego roku konto na Twitterze ma Bank Millennium.

Publikacja: 20.01.2016 21:00

Chętnie ćwierkają  do klienta

Foto: Bloomberg

Poza tym jest obecny na You Tube i Linkedin (m.in. komunikacja z kandydatami na pracowników). Jak zapowiada Iwona Jarzębska, rzecznik banku, rozważana jest obecność w kolejnych kanałach.

Równie aktywne na portalach społecznościowych są inne banki. Do rekordzistów, jeśli chodzi o liczbę fanów na Facebooku (256 tys. osób) czy followersów na Twitterze (niemal 10 tys.), należy BZ WBK. Instytucja ta ma także konta na You Tube, Instagramie, Linkedin i Google+.

mBank jest aktywny na YouTube, Facebooku, Twitterze, Instagramie, ale również na innych forach i blogach czy w serwisie Wykop, gdzie toczą się dyskusje na temat marki. Instytucja ta ma na FB tylko o kilkaset fanów mniej niż BZ WBK.

Blisko 190 tys. użytkowników polubiło na Facebooku ING Bank Śląski. Poza tym bank jest obecny na YouTube, Twitterze, Instagramie, Linkedin i Google+. Stworzył też specjalne miejsce dla klientów na swojej stronie internetowej – Społeczność ING.

Ponad 77 tys. użytkowników polubiło facebookowy profil PKO BP. Jak mówi Michał Tkaczuk z biura prasowego, bank na Facebooku prowadzi fanpage PKO BP i Inteligo, Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa oraz projektu PKO Bank Polski Biegajmy Razem.

– Nasza marka jest obecna również na Instagramie (społeczność skupiona wokół biegania) oraz na Twitterze (profil banku oraz Centrum Analiz) – dodaje Michał Tkaczuk.

Natomiast Pekao SA jest obecny na trzech portalach. Tak przynajmniej informuje na swojej stronie internetowej. Są to Facebook, Youtube i Google +. Na pierwszym z nich ma blisko 40 tys. fanów.

– Media społecznościowe stają się dla nas coraz istotniejszym kanałem komunikacji. Liczy się możliwość poruszenia szerokiego spektrum tematów, od komentarzy makroekonomicznych analityków przez tematy związane z ofertą dla klientów indywidualnych i biznesowych do informacji o wspieranych przez nas wydarzeniach kulturalnych oraz społecznych inicjatywach pracowników – tłumaczy Iwona Jarzębska z Millennium.

– Liczba obserwujących markę ma bardziej wymiar wizerunkowy niż faktyczne przełożenie na dotarcie komunikatów do grupy docelowej – mówi Magda Kantorowicz, specjalista ds. marketingu internetowego w BZ WBK.

Znaczenie aktywności na portalach społecznościowych podkreślają również przedstawiciele innych banków.

W zależności od portalu profile banku pełnią różne funkcje. Przede wszystkim pozwalają komunikować się z osobami zainteresowanymi działalnością banku czy jego analizami.

– W kanałach tych udzielamy też odpowiedzi na pytania klientów – zapewnia Izabela Kwiatkowska, specjalista ds. social media w mBanku.

A skarg klientów w żadnej instytucji nie brakuje.

– mBank robi wszystko, żebyśmy nie mieli dostępu do swoich pieniędzy! Nie można ani wypłacić z bankomatu, ani skontaktować się z żywym człowiekiem na infolinii – żaliła się kilka dni temu klientka na jednym z portali.

– Dziękujemy za zgłoszenie, sprawdzamy to – odpowiedział bank.

– Syn założył konto w listopadzie, a karty dalej nie ma – to wpis klientki Pekao. I odpowiedź: – Sugerujemy wizytę w oddziale, w którym zakładane było konto.

– Portale społecznościowe bank traktuje poważnie, na równi z innymi formami kontaktu. – Odpowiadamy na pytania klientów. W przypadku pytań indywidualnych, dotyczących konkretnych spraw objętych tajemnicą bankową, prosimy o kontakt z oddziałem bądź infolinią – tłumaczy Tomasz Bogusławski z Pekao.

Gromy sypią się na banki, gdy te podwyższają opłaty za swoje usługi. Niedawno dotknęło to ING Bank Śląski, który poinformował o wprowadzeniu opłat za podejmowanie gotówki z obcych bankomatów.

– Dzięki obecności na portalach społecznościowych możemy prowadzić dialog z klientami, odpowiadać na ich pytania, słuchać opinii i sugestii, ale także motywować do działania – mówi Miłosz Gromski z biura prasowego ING Banku Śląskiego.

Poza tym jest obecny na You Tube i Linkedin (m.in. komunikacja z kandydatami na pracowników). Jak zapowiada Iwona Jarzębska, rzecznik banku, rozważana jest obecność w kolejnych kanałach.

Równie aktywne na portalach społecznościowych są inne banki. Do rekordzistów, jeśli chodzi o liczbę fanów na Facebooku (256 tys. osób) czy followersów na Twitterze (niemal 10 tys.), należy BZ WBK. Instytucja ta ma także konta na You Tube, Instagramie, Linkedin i Google+.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Planowanie Wydatków
Wakacje kredytowe ruszyć mają od czerwca
Planowanie Wydatków
Jakie zasady „mieszkania na start”? Jest projekt ustawy nowego kredytu
Planowanie Wydatków
"Mieszkanie na start" zastąpi "bezpieczny kredyt 2%": kto się załapie, a kto nie
Planowanie Wydatków
Koniec przyjmowania wniosków o „kredyt 2 proc.”. Rząd zapowiada zmiany
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Planowanie Wydatków
Zyski banków rosną, ale premier Tusk zapowiedział wakacje kredytowe