ROR i konto firmowe w jednej aplikacji tu nie działa

Nawet mając kilka rachunków w jedynym banku, nie zawsze możemy korzystać z nich w ramach jednej aplikacji. To się jednak będzie zmieniać.

Publikacja: 21.02.2020 10:18

ROR i konto firmowe w jednej aplikacji tu nie działa

Foto: Adobe Stock

Pan Wojciech jest klientem ING Banku Śląskiego. Ma w nim ROR i konto firmowe swojej spółki jawnej.

– Chciałbym z obu korzystać w ramach jednej aplikacji, ale nie jest to możliwe – mówi. Sam zapytał o to w oddziale. I dostał odpowiedź, że jeden login do bankowości internetowej, tzw. wspólny login do rachunków osobistych i firmowych, bank udostępnia tylko przy jednoosobowej działalności gospodarczej.

Warto sprawdzić: Bankowe nowości i udogodnienia dla mobilnych użytkowników

Jak poinformowała nas Magdalena Ostrowska z biura prasowego ING Banku Śląskiego, jeden login jest dla klientów indywidualnych i jednoosobowych działalności gospodarczych, a w innych przypadkach konieczne jest posiadanie osobnych loginów do rachunków.

Nie jest wykluczone, że to się kiedyś zmieni. W PKO BP do jednego numeru telefonu w aplikacji IKO można mieć przyporządkowane jedno konto w PKO Banku Polskim lub jedno konto w Inteligo.

– Aplikacja nie obsługuje wielu rachunków naraz. Natomiast w przypadku konta wspólnego każdy ze współwłaścicieli może aktywować aplikację IKO do takiego konta; każda z aktywacji musi być zrealizowana na innym numerze telefonu – mówi Piotr Wardziak, ekspert z biura prasowego PKO BP.

Przypomina, że z IKO mogą korzystać osoby, które posiadają konto firmowe Biznes Partner w PKO Banku Polskim lub konto firmowe w Inteligo, przy czym prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą lub wykonują wolny zawód.

– W przyszłości rozważamy poszerzenie funkcji IKO do obsługi firm z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw – zapowiada Piotr Wardziak.

Także w aplikacji PeoPay klienci Pekao SA nie mają wspólnego dostępu do wszystkich posiadanych rachunków. – Pracujemy nad wdrożeniem takiego rozwiązania – zapowiada biuro prasowe tego banku.

Ale już w Santander Bank Polska klienci mają taką możliwość. – Wystarczy w oddziale lub zdalnie, w zależności od rodzaju posiadanej bankowości internetowej, połączyć numery NIK w jeden i zarządzać w ramach jednego loginu usługami firmowymi i prywatnymi – przełączać się pomiędzy profilami w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej – tłumaczy Ewa Krawczyk z biura prasowego Santandera.

Warto sprawdzić: Ta aplikacja bankowa nie potrafi wykonać prostego zadania

Także Michał Czurabski, menedżer zespołu rozwoju bankowości mobilnej w Credit Agricole, zapewnia, że aplikacja mobilna banku umożliwia dostęp zarówno do rachunków firmowych, jak i indywidualnych.

– Klient po zalogowaniu może się przełączać pomiędzy profilami: indywidualnym oraz firmowym. Profil indywidualny występuje jednorazowo, profili firmowych może wystąpić wiele, w zależności od ilości instytucji, do których użytkownik występuje w relacji – opowiada Michał Czurabski.

Podobnie jest w mBanku. – Klient może w aplikacji mobilnej przełączać się między profilami prywatnym a firmowym – zapewnia Kinga Wojciechowska-Rulka z biura prasowego.

Finanse firmy
Klient nie zapłacił, koszt obciąży sprzedawcę
Finanse firmy
Energetyczne dotacje na koniec roku
Finanse firmy
NCBR otwiera start-upom drzwi do USA
Finanse firmy
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością
Finanse firmy
Ogromne pieniądze dla start-upów