Mocna pozycja Oponeo na rynkach zagranicznych

Publikacja: 01.06.2020 00:27

Mocna pozycja Oponeo na rynkach zagranicznych

Foto: pieniadze.rp.pl

Pierwszy kwartał 2020 roku był sporym wyzwaniem dla gospodarki. Rozpowszechniająca się pandemia wirusa SARS-COV-2 oraz dynamicznie zmieniająca się sytuacja wywołały spowolnienie w prawidłowym funkcjonowaniu każdego z jej sektorów. Zmiany zauważalne były również w branży oponiarskiej, a jak pokazuje Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gum (ETRMA), sprzedawcy i producenci tego typu produktów znaleźli się w niełatwej sytuacji.

Analizy przygotowane przez ETRMA wyraźnie pokazują, jak w pierwszym kwartale odnotowano spadek w sprzedaży opon do samochodów dostawczych i osobowych – adekwatnie o 28% i 23%. W marcu 2020 zaobserwowano również mniejszą liczbę zamówień ogumienia rolniczego o 13% względem analogicznego okresu w zeszłym roku. Mimo iż ogólna tendencja wskazuje na zauważalne obniżenie zainteresowania kupnem opon, szansą dla sprzedawców jest przeniesienie części sprzedaży na coraz to mocniej ugruntowany w świadomości konsumentów kanał dystrybucji e-commerce. Jak pokazują ostatnie lata znacznie sprzedaży on-line nabrało wyraźnego tempa, a zwłaszcza w obecnej, trudnej sytuacji wywołanej pandemią. Wiele wskazuje na to, że to właśnie firmy o tym konkretnym profilu działalności, zostały najmniej dotknięte przez załamania rynkowe.

Krajowy lider sprzedaży opon w obliczu pandemii

Bydgoskie przedsiębiorstwo Oponeo S.A od kilkunastu lat znajduje się na mocnej pozycji w branży oponiarskiej, będąc jednocześnie liderem w sprzedaży opon sektora e-commerce. Sukces grupy niewątpliwie tkwi w kilku czynnikach, takich jak: nieustanne poszerzanie oferty, aby ta była ciągle atrakcyjna dla przyszłych i obecnych klientów, a także najnowocześniejsze procesy logistyczne i bezpieczne zaplecze informatyczne. Dzięki tym determinantom dynamika sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym owocuje coraz to większym popytem, napędzającym jednocześnie całą branżę.

Mocna pozycja na kilku strategicznych rynkach zagranicznych spowodowała, że skutki pandemii dla grupy Oponeo S.A. nie były tak negatywne jak początkowo przewidywano. Sytuacja może więc napawać optymizmem, zwłaszcza że dynamika sprzedaży na znaczących rynkach zagranicznych w obecnych realiach zadowala. Patrząc na pierwszy kwartał tego roku i analogiczny okres z poprzedniego, Oponeo S.A. udało się sprzedać o 17 tysięcy egzemplarzy opon więcej poza granicami kraju, a warto dodać, że bieżące okoliczności nie były jednak sprzyjające.

Bydgoskie przedsiębiorstwo od lat dostarcza ogumienie do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Austrii, Holandii oraz Irlandii. Od stycznia do marca 2020 sprzedaż modeli do samochodów osobowych wzrosła w tych krajach o 16,8%. Dodatkowo w dwóch pierwszych państwach, będących największymi rynkami zbytu poza Polską, wynik sprzedażowe tego typu ogumienia są na o wiele wyższym poziomie – adekwatnie 23,8% i aż 84%. To pokazuje mocną pozycję bydgoskiego przedsiębiorstwa, a także kanału e-commerce, który w tej branży znacznie zyskał na znaczeniu.

Dalsze perspektywy rozwoju

Bieżący rok dla branży ogumienia niewątpliwie nie należy do korzystnych, a dalsze prognozy uzależnione są od wielu zmiennych. Niemniej jednak klienci zagraniczni są dużą nadzieją na zachowanie popytu na odpowiednim poziomie, co można zauważyć po wynikach finansowych Oponeo S.A. Ubiegły rok dla lidera branży ogumienia był niezwykle udany. Odnotowano rekordowe liczby sprzedanego ogumienia, a przychód związany z obecnością bydgoskiej firmy poza granicami kraju wyniósł 192,3 mln zł. Zadowalające wyniki sprzedażowe są najlepszą motywacją, dzięki którym spółka może się dalej rozwijać i z optymizmem patrzeć w przyszłość.

Materiał Promocyjny 

Pierwszy kwartał 2020 roku był sporym wyzwaniem dla gospodarki. Rozpowszechniająca się pandemia wirusa SARS-COV-2 oraz dynamicznie zmieniająca się sytuacja wywołały spowolnienie w prawidłowym funkcjonowaniu każdego z jej sektorów. Zmiany zauważalne były również w branży oponiarskiej, a jak pokazuje Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gum (ETRMA), sprzedawcy i producenci tego typu produktów znaleźli się w niełatwej sytuacji.

Analizy przygotowane przez ETRMA wyraźnie pokazują, jak w pierwszym kwartale odnotowano spadek w sprzedaży opon do samochodów dostawczych i osobowych – adekwatnie o 28% i 23%. W marcu 2020 zaobserwowano również mniejszą liczbę zamówień ogumienia rolniczego o 13% względem analogicznego okresu w zeszłym roku. Mimo iż ogólna tendencja wskazuje na zauważalne obniżenie zainteresowania kupnem opon, szansą dla sprzedawców jest przeniesienie części sprzedaży na coraz to mocniej ugruntowany w świadomości konsumentów kanał dystrybucji e-commerce. Jak pokazują ostatnie lata znacznie sprzedaży on-line nabrało wyraźnego tempa, a zwłaszcza w obecnej, trudnej sytuacji wywołanej pandemią. Wiele wskazuje na to, że to właśnie firmy o tym konkretnym profilu działalności, zostały najmniej dotknięte przez załamania rynkowe.

Finanse firmy
Energetyczne dotacje na koniec roku
Finanse firmy
NCBR otwiera start-upom drzwi do USA
Finanse firmy
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością
Finanse firmy
Ogromne pieniądze dla start-upów
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Finanse firmy
300 mln euro na ekologiczne przemiany firm
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką