Aktualizacja: 21.05.2025 10:03 Publikacja: 22.05.2024 04:30
Wzornictwo w Polsce zaczęło się rozwijać już na przełomie XIX i XX w. Rozwijało się też w PRL, ale rozpędu nabrało dopiero po naszym wejściu do UE. shutterstock
Foto: MrPat
– Każda firma, która chce wyróżnić się swoim produktem i podbić rynek, najpierw powinna przeanalizować swoje słabe i mocne strony – również w zakresie rozpoznawalności przez klientów. Najskuteczniejszym sposobem, by określić, jakie są potrzeby przedsiębiorstwa w obrębie wzornictwa, jest przeprowadzenie audytu wzorniczego. Można go zrealizować w ramach konkursu „Wzór na konkurencję dla MŚP”, finansowanego z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej – mówi Daniel Węgrzynek, zastępca dyrektora departamentu usług proinnowacyjnych w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. – Kolejnym krokiem, pozwalającym na zyskanie ogromnej przewagi konkurencyjnej jest wdrożenie uzyskanych rekomendacji. Otwiera to zupełnie nowe możliwości rozwoju zarówno na krajowym, jak i globalnym rynku – dodaje.
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyska...
Koniec roku i okres świąteczno-noworoczny nie sprzyjają uruchamianiu dużych naborów. Nie oznacza to, że firmy ni...
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju po raz kolejny daje polskim start-upom, mikro- i małym przedsiębiorcom szansę n...
Samodzielne prowadzenie księgowości to przede wszystkim oszczędności i większa kontrola nad finansami firmy. To...
Jesteś dużym przedsiębiorcą, chcesz zmienić swój biznes i sprawić, by był on bardziej ekologiczny? Tego typu inw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas