– Nasza Strategia zakłada m.in. optymalizację powierzchni oddziałów i dostosowanie jej do zmieniających się potrzeb klientów, którzy w coraz większym stopniu korzystają z alternatywnych form kontaktu z nami np. przez Internet, Contact Center-tłumaczy Iwona Radomska,zbiura prasowego PKO BP
Pod koniec lutego Pekao SA, który zatrudnia blisko 14 tys. osób poinformował, że zamierza przeprowadzić w tym roku zwolnienia grupowe i rozwiązać umowy o pracę z maksymalnie 1,2 tys. pracownikami. W komunikacie prasowym bank tłumaczył, że zmniejszenie zatrudnienia „to przede wszystkim konsekwencja obecnych trendów w sektorze bankowym zarówno w Polsce, jak i na świecie”.
– Nowoczesne banki kładą duży nacisk na rozwój technologii i rozwiązań IT, ze względu na fakt, że klienci oczekują coraz szerszych możliwości obsługi przez internet i telefon, a z placówek korzystają znacząco rzadziej niż jeszcze kilka lat temu. Konieczne jest zatem kontynuowanie zmian w strukturze zatrudnienia, które od ubiegłego roku wprowadzane są także u nas – podnosił bank.
Już zmniejsza się liczba jego oddziałów. Pekao SA posiada 732 lokalizacje. W 2019 zamknięto pięć placówek i relokowano cztery. Natomiast w 2020 zamknięto dwie placówki i relokowano jedną.
Oddziały coraz bardziej samoobsługowe
Sieć PKO BP liczy prawie 1600 placówek – 1040 oddziałów oraz 540 agencji. – W banku funkcjonuje sześć oddziałów bezgotówkowych, w których zamiast obsługi gotówkowej przez doradców udostępnione zostały urządzenia samoobsługowe – mówi Iwona Radomska, z biura prasowego banku.