Nie każdą kartę można aktywować w sieci

Choć w bankowości mobilnej czy internetowej można korzystać już z wielu usług, ale wciąż jednak jeszcze nie wszystkich.

Publikacja: 20.11.2019 17:01

Nie każdą kartę można aktywować w sieci

Foto: Shutterstock

Tak jest z aktywacją niektórych kart. Nasz czytelnik prowadzi firmę. Jest klientem PKO BP, a dokładnie ma rachunek w iKO biznes, do którego dostał kartę debetową.

– Okazuje się, że nie ma możliwości aktywowania karty debetowej dla rachunku iPKO biznes z poziomu bankowości internetowej. Dlaczego? – pyta. I dodaje, że siermiężność niektórych rozwiązań w banku sprawia, że gdy musi przez nie przechodzić, to „płaczę łzami” – ironizuje klient biznesowy PKO BP.

Warto sprawdzić: Teraz biznes musi pilnować, gdzie przelewa pieniądze

Grzegorz Culepa z biura prasowego tego banku przyznaje, że w przypadku tej grupy kart debetowych nie ma możliwości aktywacji w internecie. – Na razie trudno powiedzieć, kiedy to nastąpi, na pewno nie jest to kwestia miesięcy – mówi bankowiec.

Podkreśla, że klienci indywidualni kartę debetową do konta w PKO Banku Polskim mogą aktywować online. – Taka możliwość jest dostępna dla klientów dopiero od marca 2019 roku. Taka aktywacja umożliwia dokonywanie transakcji w internecie, natomiast pełna aktywacja następuje wówczas, gdy transakcja jest dokonywana stykowo z użyciem PIN w sklepie stacjonarnym lub bankomacie – tłumaczy Grzegorz Culepa.

Aktywacja karty w innych bankach

Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska mówi, że klienci indywidualni aktywują kartę i nadają PIN w bankowości elektronicznej i mobilnej.

No chyba że z niej nie korzystają. – Wówczas PIN dostają w oddziale w bezpiecznej kopercie, aktywują w bankomacie lub w POS – tłumaczy Ewa Krawczyk. Przypomina też, że pierwsza transakcja musi być stykowa z PIN-em, nie może być zbliżeniowa.

Warto sprawdzić: Prześwietlamy cyberpolisy na wypadek ataku hakerów. Warto?

W innych bankach też bez problemu można aktywować karty w sieci. – Nasze karty debetowe oraz przedpłacone można aktywować nie tylko na infolinii, ale także w bankowości internetowej i mobilnej – zdecydowanie jest to kanał preferowany przez naszych klientów – przyznaje Magdalena Ostrowska z ING Banku Śląskiego.

Podobnie jest też choćby w Credit Agricole czy w Alior Banku. – W naszym nowym serwisie internetowym CA24 eBank jest taka możliwość – przyznaje Agnieszka Gorzkowiecz z biura prasowego Credit Agricole Bank Polska.

A Klaudia Klimkowska z Aliora dodaje, że jego nową kartę debetową można aktywować online i z takiego sposobu skorzystało większość klientów.

Tak jest z aktywacją niektórych kart. Nasz czytelnik prowadzi firmę. Jest klientem PKO BP, a dokładnie ma rachunek w iKO biznes, do którego dostał kartę debetową.

– Okazuje się, że nie ma możliwości aktywowania karty debetowej dla rachunku iPKO biznes z poziomu bankowości internetowej. Dlaczego? – pyta. I dodaje, że siermiężność niektórych rozwiązań w banku sprawia, że gdy musi przez nie przechodzić, to „płaczę łzami” – ironizuje klient biznesowy PKO BP.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Bankowość
Klienci lepiej chronieni przed kradzieżą bankowych danych
Bankowość
Gwarancje kredytowe z plusem
Bankowość
Pożyczki dla zielonych inwestycji i przedsiębiorstw
Bankowość
Revolut ma coś dla mikroprzedsiębiorców. Nowy rodzaj konta
Bankowość
Odcięcie Rosji od SWIFT. Konsekwencje dla całej gospodarki federacji Putina