Sobotni wieczór. W połowie domu pada prąd. Staje lodówka, rozmraża się zawartość zamrażarki, w dwóch pokojach nie działa światło. O tej porze, zwłaszcza w środku weekendu, znalezienie na podlaskiej wsi elektryka, który zgodzi się przyjechać od zaraz, graniczy z cudem. Awarie w ogóle lubią zdarzać się wieczorami. A na wsi po godz. 16 mało kto pracuje. Taki problem miałam, gdy pękła mi rura w ścianie. O pomoc przy takich uciążliwych drobiazgach zawsze można poprosić ogarniętego technicznie sąsiada, ale zdarza się, że sąsiada akurat nie ma w domu. W obu przypadkach przypomniałam sobie, że mam assistance. Pomoc otrzymałam sprawnie. Wystarczyło zadzwonić pod wskazany numer, ale firma asystorska zajęła się resztą.
Czytaj więcej
Takie sytuacje, gdy w rodzinie są dwa samochody, nie należą do rzadkości. Jeśli małżonkowie mają dwa wspólne auta i przy parkowaniu żona uderzy samochód męża, to ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania z polisy OC.
Czym jest assistance domowe?
Świadczenia assistance domowego dodawane są do niektórych polis, głównie do ubezpieczeń nieruchomości. Prawie każdy, kto ma ubezpieczony dom czy mieszkanie, dostaje w pakiecie usługi home assistance. Zazwyczaj nie są one dołączane tylko do najtańszych polis, z najmniejszym zakresem ochrony. Często podstawowy wariant home assistance nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Płaci się dopiero za bardziej rozbudowane wersje.
Z badań Mondial Assistance wynika, że 83 proc. Polaków chce, żeby ubezpieczyciel nie tylko wypłacał odszkodowanie w trudnej sytuacji, ale też organizował pomoc. Usługi assistance dodawane do polis zapewniają pomoc hydraulika, elektryka, ślusarza lub szklarza w przypadku drobnych awarii czy szkód. Można też liczyć na organizację lokalu zastępczego i przechowywanie rzeczy w czasie remontu po większym pożarze czy zalaniu.
Z analiz Mondial Assistance wynika, że grupa osób, która w przypadku wystąpienia szkody chce mieć „święty spokój”, stale rośnie. Podobna sytuacja ma miejsce w krajach Europy Zachodniej. To też idealna usługa dla małych przedsiębiorców, dla których kluczowe jest szybkie doprowadzenie do używalności lokalu, który wynajmują klientom lub w którym prowadzą działalność gospodarczą.