Tak wynika z raportu Allianz Partners "States of Mind Travel" ujawnia zmiany w preferencjach turystów.
Podróżujący oczekują większej elastyczności na post-pandemicznym rynku turystyki i ubezpieczeń, ponieważ są wyczuleni na więcej potencjalnych problemów. Jest to jeden z głównym trendów związanych z podróżami i wypoczynkiem płynących z dokumentu. W publikacji został przedstawiony obecny stan i przyszłość branży turystycznej.
U podróżnych widoczny stał się wzrost liczby niepokojących czynników. Oprócz obaw związanych ze zdrowiem, pandemią i ograniczeniami w przemieszczaniu się, osoby decydujące się na wyjazd muszą mierzyć się z zawirowaniami geopolitycznymi, wysoką inflacją i szeroko pojętą niepewnością gospodarczą. Prowadzi to do nowego podejścia do podróży: jeszcze ważniejsza staje się elastyczność oferty oraz ochrona na wypadek nieprzewidywalnych sytuacji.
Czytaj więcej
Złamanie nogi we Włoszech i spowodowana tym konieczność czterodniowej hospitalizacji to wydatek przekraczający 7 tys. euro. Bez dobrego ubezpieczenia lepiej nie wyjeżdżać na narty.
Dane Allianz Partners potwierdzają wzrost zainteresowania ubezpieczeniami turystycznymi na pięciu głównych rynkach europejskich (Belgia, Francja, Niemcy, Włochy i Wielka Brytania). Liczba osób gotowych zabezpieczyć swoją podróż zagraniczną wzrosła z 21 proc. w 2019 r. do 55 proc. w 2022 r. Trend ten widoczny jest również w wyjazdach krajowych – z 12 proc. do 26 proc.. W tym roku Allianz Partners odnotował również najwyższy w historii poziom roszczeń po wyjeździe.