Czasem trzeba iść do oddziału banku, by zmienić PIN do karty

Stale rośnie liczba osób korzystających z bankowości internetowej czy mobilnej. Pozostali nawet z tak drobną sprawą jak zmiana PIN-u karty muszą iść do oddziału.

Publikacja: 24.10.2023 15:23

Czasem trzeba iść do oddziału banku, by zmienić PIN do karty

Foto: Adobe Stock

- W placówce banku, chociaż tam też klient może złożyć taką dyspozycję np. jeśli nie korzysta z bankowości internetowej – przyznaje biuro prasowe Pekao SA,

Bankowość tradycyjna, obsługa tradycyjna

Jak wynika z danych Związku Banku Polskich liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych na koniec II kwartału 2023 roku wyniosła ponad 20 milionów.

W tym czasie liczba rachunków klientów indywidualnych mających możliwość korzystania z bankowości elektronicznej wyniosła powyżej 42,5 mln.

Oznacza to wzrost na poziomie powyżej dwóch proc. w odniesieniu do I kwartału 2023 roku, oraz 14 proc. w odniesieniu do II kwartału 2022 roku.

W tym samym kwartale nieznacznie zmniejszyła się liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej. W II kwartale 2023 był to spadek na poziomie 1 proc i obecnie takich użytkowników jest 22,5 mln.

Blisko 92 proc. spośród nich aktywnie korzysta z bankowej aplikacji mobilnej. W II kwartale 2023 nastąpił znaczny wzrost liczby aktywnych klientów mobile only, który wyniósł pięć proc. a ich obecna liczba to ponad 14 mln użytkowników.

Nikogo nie trzeba przekonywać, że bankowość internetowa czy mobilna oznacza bank pod ręką i czynny całą dobę. No chyba, że trwają prace techniczne, wówczas mogą pojawić się problemy.

Bankowości internetowej czy elektronicznej nie tylko zmienimy PIN do karty, ale też nadamy przelewy gotówkowe. - Klient może wygodnie i bezpłatnie zmienić nr PIN do karty płatniczej zarówno debetowej, jak i kredytowej w bankowości elektronicznej Pekao24 lub mobilnej PeoPay, np. w telefonie – poinformowało nas biuro prasowe banku.

Przyznało, że do takiej czynności nie jest wymagana wizyta w oddziale banku. - Tam też klient może złożyć taką dyspozycję np. jeśli nie korzysta z bankowości internetowej – zauważa Pekao SA.

ING Bank Śląski umożliwia nadanie oraz zmianę kodu PIN dla wszystkich kart płatniczych poprzez bankowość internetową lub aplikację mobilną. - Dodatkowo klienci mogą zmienić również kod PIN w dowolnym bankomacie, w którym dostępna jest taka usługa. Nie ma zatem konieczności kontaktu z infolinią bądź wizyta w oddziale. Nie pobieramy również żadnych opłat od klientów za zmianę kodu PIN –zapewnia Magdalena Ostrowska, z biura prasowego banku

A jak nie to do oddziału

- PIN klient można nadać samodzielnie w aplikacji mobilnej CA24 Mobile lub w CA24 eBank. Po nadaniu nowego PIN-u pierwszą transakcję klient będzie musiał wykonać stykowo – czyli trzeba włożyć kartę do terminala lub bankomatu i podać nowy numer autoryzacyjny – mówi Marcin Jagodziński, dyrektor departamentu Zarządzania Segmentami z Credit Agrcicole.

Małgorzata Witkowska, z biura prasowego PKO BP także przyznaje, że PIN do kart klient może zmienić zarówno w aplikacji mobilnej IKO, jak i w serwisie internetowym iPKO, a także na naszej infolinii oraz w bankomatach własnych banku.

- Nie ma potrzeby, aby klient przychodził w tym celu do oddziału. Obecnie nie planujemy innych kanałów, w których będzie można zmienić PIN do kart, ponieważ klienci mają szeroki dostęp w tym zakresie i nie zgłaszają takich potrzeb – twierdzi Małgorzata Witkowska.

Także VeloBank upraszcza życie klientom i ich codzienne korzystanie z bankowości. - Dlatego zmienić lub nadać PIN do kart płatniczych, w tym kredytowych, można zarówno w bankowości internetowej, mobilnej, jak i na infolinii (IVR). Wizyta w oddziale nie jest potrzebna – zapewnia Monika Banyś, rzecznik Velo Banku.

- W bankowości elektronicznej i aplikacji Santander Mobile można ustawić PIN dla kart kredytowych i debetowych nie trzeba podawać poprzedniego. Poza tym zmienić PIN można w bankomacie.

PIN do karty można zmienić w aplikacji mobilnej oraz w Millenecie – mówi Mirella Gmur- Dzieduszycka.

Dodaje, że w tym banku jest też opcja zmiany PINu w oddziałach banku, ale polega to na nadaniu PINu tymczasowego. - Następnie jest zmieniany przez klienta w bankomacie – tłumaczy Mirella Gmur-Dzieduszycka.

Z danych ZBP wynika, że W II kwartale 2023 roku liczba rachunków klientów indywidualnych mających możliwość korzystania z bankowości elektronicznej wyniosła powyżej 42,5 mln.

Wzrost osiągnęła także liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych i osiągnął o dwa proc. względem I kwartału 2023 roku. Obecnie jest ponad 20,5 mln takich klientów.

Spadek natomiast odnotowała liczba użytkowników, którzy co najmniej raz w miesiącu logują się do e-bankowości o 1 proc. względem I kwartału 2023 roku.

- W placówce banku, chociaż tam też klient może złożyć taką dyspozycję np. jeśli nie korzysta z bankowości internetowej – przyznaje biuro prasowe Pekao SA,

Bankowość tradycyjna, obsługa tradycyjna

Pozostało 95% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Karty Płatnicze
Kartę bank może wysłać nie tylko zwykłym listem
Karty Płatnicze
Klient za granicą kartę nie zawsze dostanie. A czasem trzeba za nią dopłacić
Karty Płatnicze
Karta płatnicza częściowo uszkodzona. Bez wymiany się nie obejdzie
Karty Płatnicze
Uwaga na marże przy płatnościach kartą na wakacjach za granicą
Karty Płatnicze
Limity płatności zbliżeniowych bez PIN-u a płatności mobilne