W takiej sytuacji plastik trzeba wymienić na nowy. - W takich sytuacjach bezpłatnie wymieniamy klientowi kartę, wydając jej duplikat. Jednocześnie umożliwiamy klientom wypłatę z bankomatu dla płatności zbliżeniowych, która nie wymaga wykorzystania plastiku jak również transakcje typu Blik – mówi Mirella Gmur –Dzieduszycka, z Banku Millennium.
Czytaj więcej
Jeśli nie mamy karty walutowej, to musimy się liczyć z prowizjami płaconymi za transakcje przeprowadzane podczas zagranicznych wakacji.
Rysa na pasku karty płatniczej
Klient jednego z dużych banków próbował wypłacić gotówkę. I w bankomacie okazało się, że jest problem. – Urządzenie albo nie przyjmowało karty, albo nie mogło odczytać? Nie wiem dlaczego. Karta nie jest zniszczona – zauważa klient.
Michał Tkaczuk z biura prasowego PKO BP mówi, że taka sytuacja może najprawdopodobniej oznaczać częściowo uszkodzona kartę. Mogło dość np. do zarysowania paska magnetycznego.
- Wtedy najszybszym rozwiązaniem jest bezpłatna wymiana. Mówiąc o wymianie mamy na myśli unieważnienie tej karty i wydanie nowej. Klient może to zrobić we wszystkich kanałach – samodzielnie w iPKO czy w IKO, przez contact center lub w oddziale – wylicza Michał Tkaczuk.