Płatności zbliżeniowe. Jak nie stracić danych i pieniędzy
54 proc. Polaków korzysta z płatności zbliżeniowych, z czego prawie co trzecia osoba płaci w ten sposób nawet 2-3 razy w tygodniu, korzystając ze smartfonów, ale także np. zegarków, opasek lub innych gadżetów z funkcją płatności. Jak ich używać, aby nie stracić danych i pieniędzy?
Nie można zapłacić kartą za zakupy. Powody
Problemy z terminalem, z łącznością, a czasem klient czy sprzedawca anuluje transakcje – celowo lub przez przypadek - takie mogą być przyczyny odrzucenia transakcji kartą w sklepie. Bankowcy zapewniają, że takie sytuacje nie zdarzają się zbyt często.
Karta zbliżeniowa nie działa. Co robić w takie sytuacji?
Fizyczne uszkodzenie anteny zbliżeniowej zatopionej w karcie lub błąd po stronie terminala – to główne powody trudności z płatnościami zbliżeniowymi. Co robić w takie sytuacji? Albo płacić tradycyjnie, albo wymienić kartę na nową.