ING Bank Śląski. Zablokowali karty po wycieku danych

ING Bank Śląski zablokował część kart swoich klientów. Powód? Wyciek danych u jednego z głównych operatorów.

Publikacja: 29.05.2023 21:20

ING Bank Śląski. Zablokowali karty po wycieku danych

Foto: AdobeStock

Klienci nie kryją oburzenia. - Powinniście informować o tym, że blokujecie karty płatnicze z powodu wycieku danych. Ja dowiedziałam się że mam zablokowaną kartę nie mogąc zapłacić za zakupy w sklepie. Oczywiście nikt nie wie jaki wyciek i co się stało. Z infolinia brak kontaktu. Cybersecurity na niskim poziomie – skarży się jedna z klientek banku.

Bank zapewnia, że klienci, których dotykają utrudnienia, powinni otrzymać wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.

Karta nie działa, by pieniądze były bezpieczne

ING Bank Śląski w swoim komunikacie przekazał, że w nocy z piątku na sobotę otrzymał „informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych".

Bank nie ujawnił jego nazwy. - "Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób" - tłumaczył bank.

Zapewnił, że problem dotyczy niewielkiej części naszych klientów. - Jeśli jednak jesteś jednym z nich, prawdopodobnie otrzymałeś od nas wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty - podaje ING Bank Śląski.

Zapewnia też, że klienci nie muszą się niepokoić, bo bank ma wszystko pod kontrolą. - Pieniądze klientów i dane są bezpieczne – podkreśla bank.

Blokada kart zaskoczyła klientów. - Dziękuję Wam bardzo. Za zablokowanie karty bez powodu, sprawiliście mi cudowny prezent urodzinowy! Dzięki takiemu zagraniu tracę powoli do Was zaufanie – skarżyli się klienci.

Niektórzy narzekali na brak dostępu do własnych pieniędzy. - Mam zablokowaną kartę, Blik-a, dostęp do aplikacji oraz serwisu internetowego. Brak dostępu do jakiegokolwiek dostępu do pieniędzy, a jutro wyjeżdżam za granicę. Bez pieniędzy – narzekał inny z klientów.

Bankowcy doradzili klientowi, który miał problem z dostępem do własnych środków, by skorzystał z opcji odblokowania w Centrum Pomocy: https://www.ing.pl/.../bankowosc-internetowa/centrum-pomocy

Korzystaj z blika, zamiast karty

ING Bank Śląski dodaje, by klienci nie panikowali, że mają zablokowaną kartę.

- Z uwagi na ilość dzwoniących trudno teraz o połączenie z naszą infolinią, dlatego skorzystaj ze swojej aplikacji mobilnej Moje ING, by zastrzec problematyczną kartę. Jest już bezpieczna, ponieważ ją zablokowaliśmy, ale dopiero kiedy ją zastrzeżesz możesz od ręki zamówić nową – radzi bank.

ING Bank Śląski dodaje, że warto to robić przez aplikację. Można to zrobić w kilku prostych krokach, wybierając ją z oferty. Wymiana karty jest bezpłatna.

- Twoja karta jest w drodze do Ciebie, ale od razu możesz użyć jej do płatności zbliżeniowych telefonem – mówią bankowcy.

Bank przeprasza, że musiał zablokować karty. - Wiemy, jak irytujące jest gdy nie można korzystać ze swoich pieniędzy, ale wycieki danych są częścią współczesnego, cyfrowego świata. Naszym zadaniem jest stać na straży bezpieczeństwa, prywatności i pieniędzy klientów. Staramy się to robić najlepiej jak potrafimy – podał bank.

ING Bank Śląski zapewnia, że nowe karty wysyła do klientów korzystając z usług poczty. Powinny dotrzeć do odbiorców w ciągu ośmiu dni roboczych.

- Jeśli klienci nie mogą płacić kartą zbliżeniowo w telefonie, to mogą skorzystać z kodów Blik, którymi można zapłacić w sklepie, w internecie i wypłacić pieniądze w bankomacie – podaje bank.

Klienci nie kryją oburzenia. - Powinniście informować o tym, że blokujecie karty płatnicze z powodu wycieku danych. Ja dowiedziałam się że mam zablokowaną kartę nie mogąc zapłacić za zakupy w sklepie. Oczywiście nikt nie wie jaki wyciek i co się stało. Z infolinia brak kontaktu. Cybersecurity na niskim poziomie – skarży się jedna z klientek banku.

Bank zapewnia, że klienci, których dotykają utrudnienia, powinni otrzymać wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Karty Płatnicze
Karta płatnicza częściowo uszkodzona. Bez wymiany się nie obejdzie
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Karty Płatnicze
Uwaga na marże przy płatnościach kartą na wakacjach za granicą
Karty Płatnicze
Limity płatności zbliżeniowych bez PIN-u a płatności mobilne
Karty Płatnicze
Płatności za granicą. Informacja o transakcji z dużym poślizgiem?
Karty Płatnicze
Co zrobić, gdy zapomnimy numer PIN do karty bankowej
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej