ING Bank Śląski. Zablokowali karty po wycieku danych

ING Bank Śląski zablokował część kart swoich klientów. Powód? Wyciek danych u jednego z głównych operatorów.

Publikacja: 29.05.2023 21:20

ING Bank Śląski. Zablokowali karty po wycieku danych

Foto: AdobeStock

Klienci nie kryją oburzenia. - Powinniście informować o tym, że blokujecie karty płatnicze z powodu wycieku danych. Ja dowiedziałam się że mam zablokowaną kartę nie mogąc zapłacić za zakupy w sklepie. Oczywiście nikt nie wie jaki wyciek i co się stało. Z infolinia brak kontaktu. Cybersecurity na niskim poziomie – skarży się jedna z klientek banku.

Bank zapewnia, że klienci, których dotykają utrudnienia, powinni otrzymać wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.

Karta nie działa, by pieniądze były bezpieczne

ING Bank Śląski w swoim komunikacie przekazał, że w nocy z piątku na sobotę otrzymał „informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych".

Bank nie ujawnił jego nazwy. - "Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób" - tłumaczył bank.

Zapewnił, że problem dotyczy niewielkiej części naszych klientów. - Jeśli jednak jesteś jednym z nich, prawdopodobnie otrzymałeś od nas wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty - podaje ING Bank Śląski.

Zapewnia też, że klienci nie muszą się niepokoić, bo bank ma wszystko pod kontrolą. - Pieniądze klientów i dane są bezpieczne – podkreśla bank.

Blokada kart zaskoczyła klientów. - Dziękuję Wam bardzo. Za zablokowanie karty bez powodu, sprawiliście mi cudowny prezent urodzinowy! Dzięki takiemu zagraniu tracę powoli do Was zaufanie – skarżyli się klienci.

Niektórzy narzekali na brak dostępu do własnych pieniędzy. - Mam zablokowaną kartę, Blik-a, dostęp do aplikacji oraz serwisu internetowego. Brak dostępu do jakiegokolwiek dostępu do pieniędzy, a jutro wyjeżdżam za granicę. Bez pieniędzy – narzekał inny z klientów.

Bankowcy doradzili klientowi, który miał problem z dostępem do własnych środków, by skorzystał z opcji odblokowania w Centrum Pomocy: https://www.ing.pl/.../bankowosc-internetowa/centrum-pomocy

Korzystaj z blika, zamiast karty

ING Bank Śląski dodaje, by klienci nie panikowali, że mają zablokowaną kartę.

- Z uwagi na ilość dzwoniących trudno teraz o połączenie z naszą infolinią, dlatego skorzystaj ze swojej aplikacji mobilnej Moje ING, by zastrzec problematyczną kartę. Jest już bezpieczna, ponieważ ją zablokowaliśmy, ale dopiero kiedy ją zastrzeżesz możesz od ręki zamówić nową – radzi bank.

ING Bank Śląski dodaje, że warto to robić przez aplikację. Można to zrobić w kilku prostych krokach, wybierając ją z oferty. Wymiana karty jest bezpłatna.

- Twoja karta jest w drodze do Ciebie, ale od razu możesz użyć jej do płatności zbliżeniowych telefonem – mówią bankowcy.

Bank przeprasza, że musiał zablokować karty. - Wiemy, jak irytujące jest gdy nie można korzystać ze swoich pieniędzy, ale wycieki danych są częścią współczesnego, cyfrowego świata. Naszym zadaniem jest stać na straży bezpieczeństwa, prywatności i pieniędzy klientów. Staramy się to robić najlepiej jak potrafimy – podał bank.

ING Bank Śląski zapewnia, że nowe karty wysyła do klientów korzystając z usług poczty. Powinny dotrzeć do odbiorców w ciągu ośmiu dni roboczych.

- Jeśli klienci nie mogą płacić kartą zbliżeniowo w telefonie, to mogą skorzystać z kodów Blik, którymi można zapłacić w sklepie, w internecie i wypłacić pieniądze w bankomacie – podaje bank.

Klienci nie kryją oburzenia. - Powinniście informować o tym, że blokujecie karty płatnicze z powodu wycieku danych. Ja dowiedziałam się że mam zablokowaną kartę nie mogąc zapłacić za zakupy w sklepie. Oczywiście nikt nie wie jaki wyciek i co się stało. Z infolinia brak kontaktu. Cybersecurity na niskim poziomie – skarży się jedna z klientek banku.

Bank zapewnia, że klienci, których dotykają utrudnienia, powinni otrzymać wiadomość SMS z informacją o zablokowaniu karty.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Karty Płatnicze
Kartę bank może wysłać nie tylko zwykłym listem
Karty Płatnicze
Czasem trzeba iść do oddziału banku, by zmienić PIN do karty
Karty Płatnicze
Klient za granicą kartę nie zawsze dostanie. A czasem trzeba za nią dopłacić
Karty Płatnicze
Karta płatnicza częściowo uszkodzona. Bez wymiany się nie obejdzie
Karty Płatnicze
Uwaga na marże przy płatnościach kartą na wakacjach za granicą