Przyczyna leży po stronie błędnej konfiguracji dostępu do internetu w samym telefonie, bo np. źle zdefiniowane dane dotyczące APN, serwerów itp. – Wówczas potrzebna będzie nie ponowna instalacja aplikacji bankowej, a rekonfiguracja telefonu. Jest to zazwyczaj jednorazowa czynność, którą trzeba wykonać przy pierwszym uruchomieniu telefonu, włożeniu nowej karty SIM do urządzenia – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z biura prasowego mBanku.
Czytaj więcej
Na ilu urządzeniach mobilnych można mieć założoną aplikację bankową? Są banki, które wprowadzają ograniczenia do trzech, są takie, które do pięciu, a są i takie, gdzie nie ma żadnych ograniczeń.
Sprawdź ustawienia
Pani Ewa, klientka PKO, od kilku tygodni ma problem z aplikacją mobilną IKO. Nie może z niej korzystać przy pomocy internetu mobilnego, a jedynie gdy korzysta z Wi-Fi.
– Już od czerwca szukam WiFi, by skorzystać z aplikacji, bo inaczej nie jestem w stanie się zalogować na stronę. Reklamowałam sprawę w banku, który zapewniał, mnie że usunął problem, a potem się okazał , że to nieprawda – opowiada kobieta.
Dodaje, że w banku nie była w stanie się dowiedzieć, co jest przyczyną takiej sytuacji. – Mówiono mi, że to z powodu prac technicznych, a te się zakończyły, a problem nadal pozostał – narzeka pani Ewa.