Na ilu urządzeniach można mieć aplikację bankową

Na ilu urządzeniach mobilnych można mieć założoną aplikację bankową? Są banki, które wprowadzają ograniczenia do trzech, są takie, które do pięciu, a są i takie, gdzie nie ma żadnych ograniczeń.

Publikacja: 16.08.2021 14:20

Na ilu urządzeniach można mieć aplikację bankową

Foto: Adobe Stock

Aplikację mobilną Banku BNP Paribas – GOmobile – klient może posiadać na kilku urządzeniach. Nie ma ograniczeń, co do maksymalnej liczby – podaje biuro prasowe tego banku.

Warto sprawdzić: Banki rezygnują z dziwnych gadżetów. Smartfon wystarczy

Hulaj dusza, bank jest wszędzie

Podobnie jest w mBanku. – Klient może mieć zainstalowaną aplikację na wielu telefonach. Nie ograniczmy korzystania do jednego urządzenia – zapewnia Emilia Kasperczak, z biura prasowego tego banku.

Dodaje, że jeśli klient na trafi na jakiś błąd przy aktywacji aplikacji na kolejnym urządzeniu, to powinien się skontaktować z konsultantem.

Są banki, które ograniczają ilość urządzeń, na które może być ściągnięta ich aplikacja przez posiadacza rachunku. – Klient może mieć aplikację na maksymalnie pięciu urządzeniach mobilnych – mówi Sławomira Szymańska, z Santander Bank Polska.

Dodaje, że każdy użytkownik może sprawdzić, ile i jakie urządzenia ma połączone z aplikacją. Można to zrobić po zalogowaniu do Santander internet (w zakładce Ustawienia – Usługi – Twoje urządzenia mobilne).

– W tym samym miejscu klient może także usunąć urządzenie mobilne, z którego przestaje korzystać – wyjaśnia Sławomira Szymańska.

Podkreśla, że przy próbie powiązania szóstego urządzenia mobilnego z aplikacją, klient otrzyma w aplikacji komunikat z instrukcją, co zrobić. – Po usunięciu jednego z pięciu przypisanych urządzeń mobilnych (w Santander internet), może w Santander mobile dokończyć powiązanie – rejestrację) nowego urządzenia mobilnego – dodaje przedstawicielka Santander Bank Polska.

Warto sprawdzić: Odziedziczyłeś numer? Może być problem w bankowości mobilnej

Także w Credit Agricole aplikację mobilną można aktywować na pięciu urządzeniach. – Ustaliliśmy tę liczbę na podstawie obserwacji zachowań klientów i w zdecydowanej większości przypadków to wystarcza – mówi Michał Czurabski, dyrektor ds. rozwoju bankowości mobilnej w Credit Agricole.

Dodaje, że warto pamiętać, że gdy usuwa się aplikację z telefonu to trzeba również dezaktywować urządzenie i usunąć je z bazy. – Jeśli się tego nie zrobi, to przy kolejnej aktywacji aplikacji wyświetlony zostanie komunikat, że klient przekroczył maksymalną liczbę dostępnych urządzeń. Warto tego pilnować. Urządzenia z bazy można usunąć samodzielnie w e-banku, w telefonicznym contact center lub w każdej placówce banku – dodaje dyr. Czurabski.

Czasem trzy urządzenia muszą wystarczać

W ING Banku Śląskim aplikację mobilną Moje ING mobile można mieć zainstalowaną równolegle na trzech urządzeniach. – W sytuacji, gdy klient będzie chciał aktywować Moje ING mobile na kolejnym urządzeniu wtedy automatycznie nastąpi odparowanie aplikacji z urządzenia pierwszego – mówi Magda Ostrowska, z biura prasowego banku.

Podobnie jest w PKO BP czy w Pekao SA. – Aplikację PeoPay klient może zainstalować na maksymalnie trzech urządzeniach. Przy próbie instalacji aplikacji na kolejnym urządzeniu, klient otrzyma odmowę – przyznaje, biuro prasowego banku.

I radzi, by w przypadku odmowy zalogować się do PeoPay lub Pekao24 na posiadanym już urządzeniu i usunąć niepotrzebne urządzenie z listy, a następnie zainstalować aplikację na kolejnym.

Także w PKO BP – jak podaje bank – aktywacja aplikacji IKO jest możliwa nawet na trzech urządzeniach jednocześnie. – Aktywację IKO na drugim lub trzecim urządzeniu potwierdzasz za pomocą kodu aktywacyjnego z urządzenia głównego – podaje bank.

Podkreśla, że kod aktywacyjny z urządzenia głównego to cztery cyfry, które zostaną wyświetlone na telefonie, na którym wcześniej została aktywowana przez klienta aplikacja IKO.

– Kod zostanie wyświetlony w czasie aktywacji IKO na drugim lub trzecim telefonie po tym, jak wyślesz z telefonu SMS-a weryfikacyjnego – tłumaczy bank.

Warto sprawdzić: Problemy z przelewami po wymianie smartfona

Radzi też, jak sprawdzić czy aplikacja IKO działa na urządzeniu głównym? Trzeba zalogować się do serwisu internetowego iPKO i wejść do zakładki IKO, a tam wybirać „kafelek oznaczający aktywną aplikację i w szczegółach sprawdź pozycję Typ urządzenia. W przypadku urządzenia głównego znajdziesz tam opis „Główne”.

Pani Natalia, klientka tego banku próbowała, zainstalować aplikacje IKO na drugim urządzeniu.

Jednak pojawił się u niej jej komunikat, że „najpierw musi wyrejestrować aplikacje na poprzednim urządzeniu”. – Nie wiem, gdzie tkwi problem? – przyznaje kobieta.
Biuro prasowe banku nie odpowiedziało na nasze pytania. – Prosimy o zwolnienie nas z tajemnicy bankowej – napisała jedynie w odpowiedzi Małgorzata Witkowska, z biura prasowego banku.

Aplikację mobilną Banku BNP Paribas – GOmobile – klient może posiadać na kilku urządzeniach. Nie ma ograniczeń, co do maksymalnej liczby – podaje biuro prasowe tego banku.

Warto sprawdzić: Banki rezygnują z dziwnych gadżetów. Smartfon wystarczy

Pozostało 95% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić
Oszczędności
Polacy starają się oszczędzać, ale oni tego nie robią
Oszczędności
Coraz więcej młodych Polaków oszczędza. W co lokują pieniądze?
Oszczędności
Jak oszczędzają Niemcy. Gdzie trzymają pieniądze