Na ilu urządzeniach można mieć aplikację bankową

Na ilu urządzeniach mobilnych można mieć założoną aplikację bankową? Są banki, które wprowadzają ograniczenia do trzech, są takie, które do pięciu, a są i takie, gdzie nie ma żadnych ograniczeń.

Publikacja: 16.08.2021 14:20

Na ilu urządzeniach można mieć aplikację bankową

Foto: Adobe Stock

Aplikację mobilną Banku BNP Paribas – GOmobile – klient może posiadać na kilku urządzeniach. Nie ma ograniczeń, co do maksymalnej liczby – podaje biuro prasowe tego banku.

Warto sprawdzić: Banki rezygnują z dziwnych gadżetów. Smartfon wystarczy

Hulaj dusza, bank jest wszędzie

Podobnie jest w mBanku. – Klient może mieć zainstalowaną aplikację na wielu telefonach. Nie ograniczmy korzystania do jednego urządzenia – zapewnia Emilia Kasperczak, z biura prasowego tego banku.

Dodaje, że jeśli klient na trafi na jakiś błąd przy aktywacji aplikacji na kolejnym urządzeniu, to powinien się skontaktować z konsultantem.

Są banki, które ograniczają ilość urządzeń, na które może być ściągnięta ich aplikacja przez posiadacza rachunku. – Klient może mieć aplikację na maksymalnie pięciu urządzeniach mobilnych – mówi Sławomira Szymańska, z Santander Bank Polska.

Dodaje, że każdy użytkownik może sprawdzić, ile i jakie urządzenia ma połączone z aplikacją. Można to zrobić po zalogowaniu do Santander internet (w zakładce Ustawienia – Usługi – Twoje urządzenia mobilne).

– W tym samym miejscu klient może także usunąć urządzenie mobilne, z którego przestaje korzystać – wyjaśnia Sławomira Szymańska.

Podkreśla, że przy próbie powiązania szóstego urządzenia mobilnego z aplikacją, klient otrzyma w aplikacji komunikat z instrukcją, co zrobić. – Po usunięciu jednego z pięciu przypisanych urządzeń mobilnych (w Santander internet), może w Santander mobile dokończyć powiązanie – rejestrację) nowego urządzenia mobilnego – dodaje przedstawicielka Santander Bank Polska.

Warto sprawdzić: Odziedziczyłeś numer? Może być problem w bankowości mobilnej

Także w Credit Agricole aplikację mobilną można aktywować na pięciu urządzeniach. – Ustaliliśmy tę liczbę na podstawie obserwacji zachowań klientów i w zdecydowanej większości przypadków to wystarcza – mówi Michał Czurabski, dyrektor ds. rozwoju bankowości mobilnej w Credit Agricole.

Dodaje, że warto pamiętać, że gdy usuwa się aplikację z telefonu to trzeba również dezaktywować urządzenie i usunąć je z bazy. – Jeśli się tego nie zrobi, to przy kolejnej aktywacji aplikacji wyświetlony zostanie komunikat, że klient przekroczył maksymalną liczbę dostępnych urządzeń. Warto tego pilnować. Urządzenia z bazy można usunąć samodzielnie w e-banku, w telefonicznym contact center lub w każdej placówce banku – dodaje dyr. Czurabski.

Czasem trzy urządzenia muszą wystarczać

W ING Banku Śląskim aplikację mobilną Moje ING mobile można mieć zainstalowaną równolegle na trzech urządzeniach. – W sytuacji, gdy klient będzie chciał aktywować Moje ING mobile na kolejnym urządzeniu wtedy automatycznie nastąpi odparowanie aplikacji z urządzenia pierwszego – mówi Magda Ostrowska, z biura prasowego banku.

Podobnie jest w PKO BP czy w Pekao SA. – Aplikację PeoPay klient może zainstalować na maksymalnie trzech urządzeniach. Przy próbie instalacji aplikacji na kolejnym urządzeniu, klient otrzyma odmowę – przyznaje, biuro prasowego banku.

I radzi, by w przypadku odmowy zalogować się do PeoPay lub Pekao24 na posiadanym już urządzeniu i usunąć niepotrzebne urządzenie z listy, a następnie zainstalować aplikację na kolejnym.

Także w PKO BP – jak podaje bank – aktywacja aplikacji IKO jest możliwa nawet na trzech urządzeniach jednocześnie. – Aktywację IKO na drugim lub trzecim urządzeniu potwierdzasz za pomocą kodu aktywacyjnego z urządzenia głównego – podaje bank.

Podkreśla, że kod aktywacyjny z urządzenia głównego to cztery cyfry, które zostaną wyświetlone na telefonie, na którym wcześniej została aktywowana przez klienta aplikacja IKO.

– Kod zostanie wyświetlony w czasie aktywacji IKO na drugim lub trzecim telefonie po tym, jak wyślesz z telefonu SMS-a weryfikacyjnego – tłumaczy bank.

Warto sprawdzić: Problemy z przelewami po wymianie smartfona

Radzi też, jak sprawdzić czy aplikacja IKO działa na urządzeniu głównym? Trzeba zalogować się do serwisu internetowego iPKO i wejść do zakładki IKO, a tam wybirać „kafelek oznaczający aktywną aplikację i w szczegółach sprawdź pozycję Typ urządzenia. W przypadku urządzenia głównego znajdziesz tam opis „Główne”.

Pani Natalia, klientka tego banku próbowała, zainstalować aplikacje IKO na drugim urządzeniu.

Jednak pojawił się u niej jej komunikat, że „najpierw musi wyrejestrować aplikacje na poprzednim urządzeniu”. – Nie wiem, gdzie tkwi problem? – przyznaje kobieta.
Biuro prasowe banku nie odpowiedziało na nasze pytania. – Prosimy o zwolnienie nas z tajemnicy bankowej – napisała jedynie w odpowiedzi Małgorzata Witkowska, z biura prasowego banku.

Aplikację mobilną Banku BNP Paribas – GOmobile – klient może posiadać na kilku urządzeniach. Nie ma ograniczeń, co do maksymalnej liczby – podaje biuro prasowe tego banku.

Warto sprawdzić: Banki rezygnują z dziwnych gadżetów. Smartfon wystarczy

Pozostało 95% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Oszczędności
Polacy starają się oszczędzać, ale oni tego nie robią
Oszczędności
Coraz więcej młodych Polaków oszczędza. W co lokują pieniądze?
Oszczędności
Jak oszczędzają Niemcy. Gdzie trzymają pieniądze
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Oszczędności
Gotówka i Biuro Rzeczy Znalezionych. Znalazca może zostać opodatkowany
Oszczędności
Kuny wymienimy tylko w kantorze, banki już ich nie chcą