Po co bank „potrzebuje” dostępu do kontaktów w telefonie

Bankowe aplikacje chcą mieć dostęp do kontaktów w smartfonach klientów, jednak posiadacze rachunków nie muszą się na to zgadzać.

Publikacja: 11.11.2020 15:30

Po co bank „potrzebuje” dostępu do kontaktów w telefonie

Foto: Adobe Stock

Klient PKO BP, pan Krzysztof, zastanawiał się do czego aplikacja IKO „potrzebuje” kończenie dostępu do kontaktów w jego smartfonie. Nawet zapytał o to bank.

– Aplikacja potrzebuje tych danych, aby podpowiadać odbiorcę przy wysyłaniu przelewu na telefon – usłyszał mężczyzna.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Oszczędności
Ostra walka o nasze e-portfele
Oszczędności
Tyle Polacy oddali fiskusowi z tytułu podatku Belki
Oszczędności
W Europie Środkowej i Centralnej wciąż niższy popyt na złoto
Materiał Promocyjny
Jak zacząć oszczędzanie w złocie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej