Oszuści coraz sprawniejsi. Z konta mogą zniknąć wszystkie pieniądze

Jeżeli podczas rozmowy telefonicznej damy się przekonać oszustowi i zainstalujemy na telefonie jego oprogramowanie, z konta mogą zniknąć wszystkie pieniądze.

Publikacja: 13.09.2021 18:10

Dopóki klient nie poda przestępcom danych do logowania ani nie zainstaluje aplikacji umożliwiającej

Dopóki klient nie poda przestępcom danych do logowania ani nie zainstaluje aplikacji umożliwiającej przejęcie przez nich kontroli nad jego komputerem lub komórką, pieniądze są całkowicie bezpieczne.

Foto: Adobe Stock

Pani Ewa odebrała telefon. Na wyświetlaczu pokazał się napis „ING Bank Śląski". Dzwoniący podał imię i nazwisko, powiedział, że dzwoni z działu bezpieczeństwa, zapytał, czy klientka dokonywała przed chwilą przelewu na 600 zł. Zaprzeczyła. – Transakcja została zablokowana, ponieważ system wykrył oszustwo. Jednak mamy podstawy sądzić, że pani dane zostały skradzione. Najprawdopodobniej nastąpiło włamanie na urządzenie, z którego loguje się pani do banku. Zostało zainfekowane i skradziono pani dane, również te do logowania. Połączę panią z działem technicznym i tam zostanie pani poinstruowana – mówił pracownik banku.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Konta Bankowe
Dane w banku muszą być aktualne
Konta Bankowe
Nawet za granicą odblokujesz konto
Konta Bankowe
E-zakupy w bankowej aplikacji. Pomysł mBanku to rewolucja?
Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów