Oszuści coraz sprawniejsi. Z konta mogą zniknąć wszystkie pieniądze

Jeżeli podczas rozmowy telefonicznej damy się przekonać oszustowi i zainstalujemy na telefonie jego oprogramowanie, z konta mogą zniknąć wszystkie pieniądze.

Publikacja: 13.09.2021 18:10

Dopóki klient nie poda przestępcom danych do logowania ani nie zainstaluje aplikacji umożliwiającej

Dopóki klient nie poda przestępcom danych do logowania ani nie zainstaluje aplikacji umożliwiającej przejęcie przez nich kontroli nad jego komputerem lub komórką, pieniądze są całkowicie bezpieczne.

Foto: Adobe Stock

Pani Ewa odebrała telefon. Na wyświetlaczu pokazał się napis „ING Bank Śląski". Dzwoniący podał imię i nazwisko, powiedział, że dzwoni z działu bezpieczeństwa, zapytał, czy klientka dokonywała przed chwilą przelewu na 600 zł. Zaprzeczyła. – Transakcja została zablokowana, ponieważ system wykrył oszustwo. Jednak mamy podstawy sądzić, że pani dane zostały skradzione. Najprawdopodobniej nastąpiło włamanie na urządzenie, z którego loguje się pani do banku. Zostało zainfekowane i skradziono pani dane, również te do logowania. Połączę panią z działem technicznym i tam zostanie pani poinstruowana – mówił pracownik banku.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Konta Bankowe
E-zakupy w bankowej aplikacji. Pomysł mBanku to rewolucja?
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów
Konta Bankowe
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej