E-zakupy w bankowej aplikacji. Pomysł mBanku to rewolucja?

Jeszcze przed świętami mBank chce dostarczyć swoim klientom innowacyjne rozwiązanie – możliwość zakupów online bezpośrednio w aplikacji bankowej. To pierwszy taki projekt na rynku.

Publikacja: 09.12.2024 17:05

E-zakupy w bankowej aplikacji. Pomysł mBanku to rewolucja?

Foto: Adobe Stock

Po pilotażu i wersji testowej mBank uruchamia nową usługę „mOkazje zakupy”, czyli zakupy poprzez aplikację bankową. Będą mogli z niej korzystać wszyscy pełnoletni, mobilni klienci mBanku, czyli ok. 3,8 mln osób. Do wyboru będą oni mieli ponad półtora miliona produktów na platformie Morele.net.

Bank i e-zakupy w jednaj aplikacji. Nowy projekt mBanku

- Nasze strategiczne myślenie o rozwoju aplikacji skupia się na ułatwianiu życia klientom – mówi Krzysztof Bratos, wiceprezes zarządu mBanku ds. bankowości detalicznej. – Dlatego uważnie przyglądamy się temu, co robią nasi klienci. Okazuje się, że zakupy w internecie to ich domena. W 2024 roku wydadzą w tym kanale około 32 mld zł. Oznacza to, że blisko co 4. złotówka, która pojawiła się na rynku e-commerce, pochodzić będzie z konta klienta mBanku – podkreśla wiceprezes.

Dlatego też mBank postanowił ułatwić życie swoim klientom proponując im możliwość kupowania bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Z punktu widzenia klienta ma to być wygodne rozwiązanie pozwalające robić coraz więcej rzeczy w środowisku, które dobrze zna i odwiedza codziennie (statystyczny klient loguje się do aplikacji mBanku 35 razy w miesiącu).

Jakie korzyści daje nowa usługa mBanku

- Natomiast z punktu widzenia banku rozwój oferty usług dodatkowych to sposób na to, aby zwiększyć aktywność i lojalność klientów. Projekt jest też spełnieniem jednego ze strategicznych założeń, czyli rozwoju w obszarze e-commerce – wyjaśnia Krzysztof Bratos.

Współpraca mBanku i Morele.net zawiązała się mniej więcej rok temu, nad projektem pracowały zespoły obu firm. Wspólnie stworzyły platformę, która ma pełną funkcjonalność znaną klientom z popularnych platform zakupowych.

Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes mBanku ds. operacji i informatyki, zaznacza, że mBank od zawsze był liderem jeśli chodzi o nowe technologie, i klientów zainteresowanych tym obszarem przyciąga najbardziej. Innowacją „mOkazje zakupy” jest to, że całość dzieje się tylko w aplikacji bankowej. - Na żadnym etapie nie wymaga to przekierowana na zewnętrzne strony, moduł zakupowy wygląda tam jak nasza aplikacja, a cały proces jest szybszy, m.in. dzięki temu, że mamy własne płatności, a część danych automatycznie podstawiamy z naszych systemów – opisuje Dąbrowski.

Czytaj więcej

mBank z najwyższym zyskiem od niemal dwóch lat

Bezpieczeństwo przy zakupach online

Władze mBanku i platformy Morele.net przyznają, że projekt wymagał połączenia dwóch środowisk technologicznych, co było bardzo dużym wyzwaniem, m.in. pod kątem zapewnienie bezpieczeństwa dla użytkowników (m.in. bezpieczeństwa danych, które będą się pokazywać w aplikacji bankowej). Ale się udało.

- Na początku współpracy informowano nas, że będzie trudno. A okazało się, że było jeszcze trudniej – mówi Michał Pawlik, prezes i współzałożyciel Morele.net. - Jako firma z ponad 20-letnim doświadczeniem w e-commerce, doskonale rozumiemy potrzeby i oczekiwania klientów w zakresie zakupów online. Współpraca Morele.net z mBankiem przy projekcie „mOkazje zakupy” pozwoliła nam wykorzystać nasze know-how w tworzeniu rozwiązań, które są nie tylko intuicyjne, ale również szybkie i bezpieczne. Dzięki połączeniu naszych doświadczeń w e-commerce oraz technologii mBanku, stworzyliśmy rozwiązanie, które łączy wygodę bankowości mobilnej z bogatą ofertą produktów. To dla nas wyjątkowy projekt. Uważamy, że to innowacyjne przedsięwzięcie w kierunku redefiniowania standardów zakupów online – zaznacza prezes Pawlik.

Czytaj więcej

Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom

Jak korzystać z „mOkazje zakupy”

Do "mOkazji zakupy" można wejść klikając w widżet z ofertą na pulpicie lub w zakładkę „Zakupy” w menu aplikacji. W środku na klientów czeka ponad 1,5 mln produktów z około 2 tys. kategorii. A także przygotowane specjalnie dla każdego z nich rekomendacje (na podstawie m.in. zwyczajów zakupowych), promocje i okazje dnia.

W znalezieniu odpowiedniego produktu pomoże też wyszukiwarka, z opcją filtrowania i sortowania według różnych kryteriów. Funkcji ułatwiających zrobienie zakupów jest więcej. Usługa ma pełną funkcjonalność znaną klientom z popularnych platform zakupowych. Klienci po wejściu na kartę produktu, widzą zdjęcia i specyfikację oraz cenę, możliwy sposób dostawy i opinie innych użytkowników.

Dane adresowe uzupełnione są automatycznie, a finalizacja zamówienia wymaga jedynie wpisania PIN-u do aplikacji lub potwierdzenia transakcji Face ID. Równie błyskawicznie dochodzi do płatności. Odbywa się ona bez żadnych przekierowań na zewnątrz.

Do wyboru klient ma kilka metod płatności, w tym również, od stycznia br., płatności odroczone. N początku ta opcja ta będzie dostępna dla około 2 mln klientów, z limitem do 7 tys. zł. A w kolejnym etapie, w 2025 roku, mBank umożliwi rozłożenie płatności na raty.

Konta Bankowe
Dane w banku muszą być aktualne
Konta Bankowe
Nawet za granicą odblokujesz konto
Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów
Konta Bankowe
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy