Wystarczy wejść na stronę logowania do serwisu iPKO, wybrać „pomoc w logowaniu”, a następnie „Odzyskaj hasło”. Na ekranie pojawi się opcja wyboru jednego z dwóch sposobów odzyskania dostępu – potrzebny będzie login i numer telefonu lub aplikacja IKO – tłumaczy Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP.
Aktualny numer
Pani Natasha jest Ukrainką, która od kilku lat mieszka w Polsce. Ma konto osobiste w jednym z największych polskich banków. Korzysta z jego aplikacji. Ostatnio z przyczyn rodzinnych musiała wrócić do swojego kraju. – I pojawiły się problemy, bo straciłam dostęp do aplikacji bankowej. Zwyczajnie nie pamiętam hasła. Mam ze sobą umowę, ale hasła nie zapisałam. Co mogę zrobić? – zastanawia się.
Skontaktowała się ze bankiem. Ten doradził zamówienie hasła inicjalnego na stronie internetowej, czy jego zmianę w aplikacji, bądź skorzystanie z pomocy wirtualnego doradcy po połączeniu na infolinię.
Czy da się za granicą odzyskać hasło do bankowości mobilnej czy internetowej? Banki zapewniają, że oczywiście. Ważne, by mieć ze sobą numer telefonu, który podawaliśmy podczas zakładania rachunku.
– To jedna z najważniejszych informacji, o której ochronę dbamy ze szczególną starannością. Gdy wpadnie w niepowołane ręce, jego wykorzystanie może potencjalnie prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji finansowych, w tym utraty pieniędzy – przestrzega Piotr Wardziak z PKO BP. Podkreśla, że w przypadku braku dostępu do telefonu z numerem podanym do wiadomości banku, zdalne odblokowanie dostępu do serwisu iPKO będzie możliwe wyłącznie za pomocą aplikacji IKO.