- To pierwsze tego typu zgłoszenie od momentu uruchomienia systemu płatności Blik w 2014 roku i z pewnością będzie ono brane pod uwagę przy pracach nad rozwijaniem użyteczności Blika – zapowiada biuro prasowe Polskiego Standardu Płatności (PSP), operatora Blika.
Czytaj więcej
Chwilowe utrudnienia systemowe czy błędnie wpisany numer telefonu odbiorcy może być przyczyną kłopotów z przelewem Blik.
Sekundy na zatwierdzanie transakcji
Na problem ze zbyt krótkim czasem zatwierdzania transakcji Blikiem zwrócił nam uwagę pan Maciej, klient Santander Bank Polska. Jest osobą niewidomą.
– Czas zatwierdzania transakcji, jest bardzo krótki. To 35- 40s. Jeśli człowiek się nie wyrobi się to transakcja jest anulowana. Więc należy całą procedurę z generowaniem kodu Blik oraz jego wpisywaniem w odpowiednie miejsce zaczynać od początku – opowiada pan Maciej.
Dodaje, że problem jest taki, że interfejs aplikacji bankowych jest różny, także w tym zakresie, co dla osoby niewidomej stanowi problem przy pierwszym kontakcie czy to z wykonywaniem transakcji, czy ogólnie z aplikacją.