- Prowadzimy stały monitoring techniczny naszych urządzeń, więc informacje o awarii mamy od razu po jej wystąpieniu. Jeśli awaria nie wymaga wymiany modułu to jest usuwana w ciągu kilku godzin – zapewnia Miłosz Gołębiewski, z firmy ITCARD, do której należy sieć Planet Cash.
Podkreśla, że taki komunikat w bankomacie oznacza problem sprzętowy. W większości przypadków spowodowany jest nieprawidłową wpłatą, gdy banknoty spięte były gumką lub spinaczem, uszkodzone lub zgięte, a także zdarza się że do urządzenia wkładano monety lub inne ciała obce, które mogą spowodować awarie modułu.
Czytaj więcej
Jeśli wpłatomat przyjął gotówkę, ale nie zasiliła ona rachunku, klient musi reklamować transakcję. Bywa, że jej rozpatrzenie zajmuje tygodnie.
Blokada funkcji depozytowej
Pani Ewelina z Warszawy kilka dni temu próbowała wpłacić pieniądze na swoje konto we wpłatomacie. Ale obeszła trzy urządzenia i wszystkie były uszkodzone. – Wszędzie pojawiał się ten sam komunikat: - błąd modułu wpłat. – Co się dzieje? Kolejny miesiąc widzę takie problemy z urządzeniami – mówi pani Ewelina.
Dopytywała nawet w swoim banku co jest tego przyczyną. Usłyszała, że taki komunikat pojawia się w przypadku zbyt dużej liczby banknotów lub przepełnionej kasetki, a także jeśli jeśli pomiędzy banknotami przez nieuwagę znajdzie się np. inny dokument.