Pan Marek jest klientem Pekao SA. Ostatnio próbował wypłacić 2 tys. zł za pomocą kodu BLIK.
– Zarówno na aplikacji, jak i na bankomacie wyświetliła się informacja, że transakcja nie została zrealizowana, a mimo wszystko bank obciążył moje konto – opowiada mężczyzna.
Czytaj więcej
Chwilowe utrudnienia systemowe czy błędnie wpisany numer telefonu odbiorcy może być przyczyną kłopotów z przelewem Blik.
I pyta, czy teraz ma czekać miesiąc, aż bank zwróci mu najniższą krajową na jego konto.
– Jestem ciekaw, co miałaby zrobić osoba, która otrzymuje wyłącznie taką kwotę jako miesięczne wynagrodzenie, a bank oznajmia, że pieniądze otrzyma dopiero po 15 dniach roboczych – zastanawia pan Marek. Zespół prasowy Pekao SA przyznaje, że przyczyn odmowy autoryzacji może być kilka, np. brak odpowiedzi systemu w odpowiednim czasie, podanie złego kodu transakcji, zerwanie łączności.