- Komunikat o „wątpliwościach” co do autentyczności waluty może pojawić się także w przypadku banknotów zabrudzonych, pogniecionych, zużytych – mówi Justyna Fischer – Brzeska, odpowiedzialna za sieć wpłatomatów w Santander Bank Polska.
Czytaj więcej
Bank może zablokować przelew przychodzący na konto klienta, gdy ma wątpliwości co do pochodzenia źródła pieniędzy.
Reklamacje nie są konieczne
Pani Marta to klientka Pekao SA. Kilka miesięcy temu urządzenie tego banku zatrzymało mu 200 zł. Powód? -Wątpliwości co do autentyczności – mówi kobieta. Złożyła w banku reklamację. Po dwóch miesiącach dostała na nie odpowiedź.
- Bank łaskawie odpisał na moją reklamację robiąc ze mnie kompletną idiotkę. Jego stanowisko jest takie, że taka sytuacja nie miała miejsca, a ja mam na potwierdzeniu wyraźnie napisane o zatrzymaniu banknotu, ale Pekao SA wie lepiej! Wiadomo, że 200 zł to nie majątek, ale chodzi już o zasadę! – zżyma się pani Marta.
W jakich sytuacjach wpłatomat zatrzymuje banknoty z powodu „wątpliwości co do ich autentyczności” ? To są częste sytuacje?