– Limity dla BLIK-a są niezależne od limitów dla kart debetowych i takie podejście umożliwia klientowi lepsze dopasowanie limitów do jego potrzeb, oczekiwań czy stylu życia. A klient może korzystać tylko z BLIK-a i wówczas może wyzerować limity dla kart lub może je sam podwyższyć, np. na czas wyjazdu wakacyjnego – mówi Iwona Radomska, z biura prasowego PKO BP.
Czytaj więcej
Jeśli nie udało nam się przeprowadzić transakcji, a nasz rachunek został obciążony – konieczna jest reklamacja. Jej rozpatrzenie może potrwać nawet 35 dni.
Ale okazuje się, że to nie dla wszystkich jest jasne. Pan Mateusz ma kartę debetową i kredytową w jednym banku. Przy obu korzysta z BLIK-a.
– Jeżeli jedna karta jest debetowa, a druga kredytowa, to limit BLIK-u jest jeden na obie karty. W praktyce, płacąc karta kredytową, otrzymuje komunikat: brak środków – opowiada.
Okazuje się, że to wcale do końca tak nie jest. Jak podaje Emilia Kasperczak z biura prasowego mBanku, limit BLIK-owy jest oddzielnym i niezależnym limitem od limitów kartowych.