Limity czasu na wpisanie PINu w bankach. Co się stanie, gdy nie zdążymy

Zbyt długi czas wprowadzania kodu, wahania przy wstukiwaniu cyfr, błędne kody mogą zablokować transakcję, a czasem i dostęp do rachunku.

Publikacja: 03.03.2022 13:40

Limity czasu na wpisanie PINu w bankach. Co się stanie, gdy nie zdążymy

Foto: Adobe Stock

Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA, mówi, że bank ustawił 5-minutowy limit na potwierdzenie operacji. – Obowiązuje wszystkich klientów. Jeśli klient nie dokona autoryzacji w tym czasie, operacja jest anulowana, a klient zostaje wylogowany. W celu ponowienia operacji należy się zalogować i zlecić ją na nowo – tłumaczy.

Podkreśla, że w bankowości mobilnej PeoPay nie ma ograniczenia czasowego na wpisanie kodu PIN podczas autoryzacji transakcji. Klient ograniczony jest czasem bezczynności wynoszącym pięć minut, bo po tym czasie następuje wylogowanie z aplikacji, oraz przekroczeniem dozwolonej liczby błędnych prób.

Czytaj więcej

Bank nie powinien, ale pobiera miesięczną opłatę za konto?

W Santander Bank Polska są 3 minuty na podanie PIN, potem kody wygasają. – Klient jest informowany, że został przekroczony czas na autoryzację – mówi Ewa Krawczyk z biura prasowego banku.

Emilia Kasperczak z mBanku podaje, że czas trwania sesji w aplikacji wynosi 5 minut. – Jeśli klient nie wykonuje żadnej akcji przez taki czas, zostaje wylogowany, podobnie jak wtedy, gdy ma operację do zautoryzowania i nie wykona tej czynności w ciągu 5 minut. Jeśli klient zablokuje sobie dostęp do konta, to ma możliwość odblokowania samodzielnie, bez konieczności przychodzenia do placówki.

Klienci Credit Agricole, którzy mają mobilną autoryzację dla kartowych transakcji internetowych, potwierdzają transakcje w aplikacji mobilnej poprzez PIN mobilny lub biometrię. – Muszą potwierdzić transakcję w ciągu 2 minut, inaczej transakcja anuluje się – mówi Bartosz Spólnik, manager Zespołu Support Product Managerów w Credit Agricole.

W Banku Millennium klient ma 5 minut na autoryzację transakcji, a po tym czasie jest ona anulowana i aby ją zrealizować, musi ją zlecić ponownie. Przekroczenie czasu autoryzacji nie blokuje konta. Dostęp do konta w kanałach elektronicznych jest blokowany, gdy klient kilkakrotnie wpisze błędne dane do autoryzacji. Dostęp można odblokować w oddziale lub przez infolinię.

Czytaj więcej

Tytuł przelewu ma znaczenie. Niby prosta sprawa, ale uważaj, co piszesz

Piotr Wardziak z PKO BP podaje, że w najczęściej wykorzystywanych do internetowych zakupów transakcjach za pomocą kodu BLIK czas na podanie PIN to 45 sekund. – Czas jest ustawiony przez bank na podstawie obserwacji zachowań klientów oraz wymagań Polskiego Standardu Płatności. Po przekroczeniu czasu rozpoczęta transakcja zostaje anulowana. Klient dostaje komunikat w aplikacji i na stronie internetowej, a płatność należy ponowić. Dostęp do konta nie jest blokowany – zapewnia Piotr Wardziak.

W przypadku przelewu na rachunek czas na potwierdzenie to 2 minuty. To także czas ustawiony przez bank. – Jeśli czas zostanie przekroczony, to wyświetlany jest ekran informujący o błędzie i trzeba ponowić przelew – mówi przedstawiciel PKO BP.

Paweł Jurek, rzecznik Pekao SA, mówi, że bank ustawił 5-minutowy limit na potwierdzenie operacji. – Obowiązuje wszystkich klientów. Jeśli klient nie dokona autoryzacji w tym czasie, operacja jest anulowana, a klient zostaje wylogowany. W celu ponowienia operacji należy się zalogować i zlecić ją na nowo – tłumaczy.

Podkreśla, że w bankowości mobilnej PeoPay nie ma ograniczenia czasowego na wpisanie kodu PIN podczas autoryzacji transakcji. Klient ograniczony jest czasem bezczynności wynoszącym pięć minut, bo po tym czasie następuje wylogowanie z aplikacji, oraz przekroczeniem dozwolonej liczby błędnych prób.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Konta Bankowe
Protest bankomatów. Dziś w Euronecie można pobrać mniejszą kwotę
Konta Bankowe
Z niechcianym przelewem mogą być problemy. To nie jest „nieoczekiwany prezent”
Konta Bankowe
Duża awaria w Alior Banku. Klienci mają problemy ze stroną internetową i aplikacją
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao