Wiele osób, zwłaszcza młodych, wybiera bank, sprawdzając możliwość bankowych aplikacji. Większość klientów korzysta z tych aplikacji w bardzo ograniczony sposób – do banku loguje się co jakiś czas, sprawdzając stan konta lub weryfikując historię transakcji. Od banków oczekuje się m.in. zabezpieczenia transakcji i nadzorowania tego bezpieczeństwa: natychmiastowych ostrzeżeń po wykryciu podejrzanych transakcji, szybkiego i prostego zastrzegania kart kredytowych.
Czytaj więcej
Na ilu urządzeniach mobilnych można mieć założoną aplikację bankową? Są banki, które wprowadzają ograniczenia do trzech, są takie, które do pięciu, a są i takie, gdzie nie ma żadnych ograniczeń.
Raport Mobile Banking Experience, opracowany przez warszawskie Studio Innowacji Visa, to wynik badania m.in. różnych sposobów logowania się do konta, ich wygody i bezpieczeństwa. Najczęściej wybieranym sposobem logowania jest własny kod lub hasło. Z takiej metody korzysta 66,2 proc. ankietowanych, metodę biometryczną wybiera 23,3 proc.
Klienci często chcą, aby bank dopasował ofertę do ich potrzeb, ale nie chcą, żeby bank zbyt dużo o nich wiedział, dlatego cenią opcję włączenia, wyłączenia, przestawienia funkcji i elementów. Nawet jeśli nie będą z tej opcji korzystać, bo np. ustawienia domyślne im odpowiadają, chcą mieć możliwość wyboru.
Dobra aplikacja powinna skracać i przyspieszać procesy, powinna mieć jak najmniej kroków do przejścia i jak najwięcej autouzupełnień. Powinna też dawać dostęp do informacji nawet wtedy, gdy na razie jej użytkownik nie będzie korzystał z takiej funkcji.