Nie wszyscy Polacy są zadowoleni z bankowych aplikacji

Z najnowszych publikacji Związku Banków Polskich wynika, że 14 mln Polaków nadzoruje swoje finanse w smartfonie. Nie wszyscy są zadowoleni z bankowych aplikacji.

Publikacja: 30.03.2022 15:46

Nie wszyscy Polacy są zadowoleni z bankowych aplikacji

Foto: Adobe Stock

Wiele osób, zwłaszcza młodych, wybiera bank, sprawdzając możliwość bankowych aplikacji. Większość klientów korzysta z tych aplikacji w bardzo ograniczony sposób – do banku loguje się co jakiś czas, sprawdzając stan konta lub weryfikując historię transakcji. Od banków oczekuje się m.in. zabezpieczenia transakcji i nadzorowania tego bezpieczeństwa: natychmiastowych ostrzeżeń po wykryciu podejrzanych transakcji, szybkiego i prostego zastrzegania kart kredytowych.

Raport Mobile Banking Experience, opracowany przez warszawskie Studio Innowacji Visa, to wynik badania m.in. różnych sposobów logowania się do konta, ich wygody i bezpieczeństwa. Najczęściej wybieranym sposobem logowania jest własny kod lub hasło. Z takiej metody korzysta 66,2 proc. ankietowanych, metodę biometryczną wybiera 23,3 proc.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Konta Bankowe
Protest bankomatów. Dziś w Euronecie można pobrać mniejszą kwotę
Konta Bankowe
Z niechcianym przelewem mogą być problemy. To nie jest „nieoczekiwany prezent”
Konta Bankowe
Duża awaria w Alior Banku. Klienci mają problemy ze stroną internetową i aplikacją
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao