Wiele osób, zwłaszcza młodych, wybiera bank, sprawdzając możliwość bankowych aplikacji. Większość klientów korzysta z tych aplikacji w bardzo ograniczony sposób – do banku loguje się co jakiś czas, sprawdzając stan konta lub weryfikując historię transakcji. Od banków oczekuje się m.in. zabezpieczenia transakcji i nadzorowania tego bezpieczeństwa: natychmiastowych ostrzeżeń po wykryciu podejrzanych transakcji, szybkiego i prostego zastrzegania kart kredytowych.
Czytaj więcej
Na ilu urządzeniach mobilnych można mieć założoną aplikację bankową? Są banki, które wprowadzają...
Raport Mobile Banking Experience, opracowany przez warszawskie Studio Innowacji Visa, to wynik badania m.in. różnych sposobów logowania się do konta, ich wygody i bezpieczeństwa. Najczęściej wybieranym sposobem logowania jest własny kod lub hasło. Z takiej metody korzysta 66,2 proc. ankietowanych, metodę biometryczną wybiera 23,3 proc.
Klienci często chcą, aby bank dopasował ofertę do ich potrzeb, ale nie chcą, żeby bank zbyt dużo o nich wiedział, dlatego cenią opcję włączenia, wyłączenia, przestawienia funkcji i elementów. Nawet jeśli nie będą z tej opcji korzystać, bo np. ustawienia domyślne im odpowiadają, chcą mieć możliwość wyboru.
Dobra aplikacja powinna skracać i przyspieszać procesy, powinna mieć jak najmniej kroków do przejścia i jak najwięcej autouzupełnień. Powinna też dawać dostęp do informacji nawet wtedy, gdy na razie jej użytkownik nie będzie korzystał z takiej funkcji.