Nie w każdym banku z poziomu aplikacji mobilnej da się wydłużyć listę odbiorców zdefiniowanych na własnym koncie. Czasem – trzeba skorzystać z bankowości internetowej.
– Obecnie w aplikacji mobilnej nie można dodać nowych odbiorców do listy. Natomiast funkcja ta jest zastąpiona podpowiadaniem w formularzu przelewy danych odbiorcy z wcześniej złożonych przelewów – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.
Jeśli często wykonujemy przelewy do tych samych odbiorców, to by skrócić czas transakcji można ich numery kont dodać do listy odbiorców zdefiniowanych, a nawet zaufanych.
Czytaj więcej
Z najnowszych publikacji Związku Banków Polskich wynika, że 14 mln Polaków nadzoruje swoje finanse w smartfonie. Nie wszyscy są zadowoleni z bankowych aplikacji.
W tym pierwszym przypadku wystarczy, że raz podamy dane odbiorcy, by potem automatycznie zaczytywać je do formularza przelewu. A w przypadku odbiorcy zaufanego – można do niego wysyłać przelewy bez autoryzacji. W części banku te listy można uzupełniać z poziomu aplikacji mobilnej, w części – z bankowości internetowej. – Nie ma takiej możliwości, by w aplikacji mobilnej można dodać do skróconej listy nowych odbiorców – przyznaje Agnieszka Gorzkowicz, z biura prasowego Credit Agricole. Podobnie jest w Santander Bank Polska czy w mBanku. – W aplikacji mobilnej nie ma typowej książki adresowej.