Odbiorców zaufanych nie zawsze dodasz na smartfonie

Nie w każdym banku z poziomu aplikacji mobilnej da się wydłużyć listę odbiorców zdefiniowanych na własnym koncie. Czasem trzeba skorzystać z bankowości internetowej.

Publikacja: 04.04.2022 13:46

Odbiorców zaufanych nie zawsze dodasz na smartfonie

Foto: Shutterstock

Nie w każdym banku z poziomu aplikacji mobilnej da się wydłużyć listę odbiorców zdefiniowanych na własnym koncie. Czasem – trzeba skorzystać z bankowości internetowej.

– Obecnie w aplikacji mobilnej nie można dodać nowych odbiorców do listy. Natomiast funkcja ta jest zastąpiona podpowiadaniem w formularzu przelewy danych odbiorcy z wcześniej złożonych przelewów – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.

Jeśli często wykonujemy przelewy do tych samych odbiorców, to by skrócić czas transakcji można ich numery kont dodać do listy odbiorców zdefiniowanych, a nawet zaufanych.

Czytaj więcej

Nie wszyscy Polacy są zadowoleni z bankowych aplikacji

W tym pierwszym przypadku wystarczy, że raz podamy dane odbiorcy, by potem automatycznie zaczytywać je do formularza przelewu. A w przypadku odbiorcy zaufanego – można do niego wysyłać przelewy bez autoryzacji. W części banku te listy można uzupełniać z poziomu aplikacji mobilnej, w części – z bankowości internetowej. – Nie ma takiej możliwości, by w aplikacji mobilnej można dodać do skróconej listy nowych odbiorców – przyznaje Agnieszka Gorzkowicz, z biura prasowego Credit Agricole. Podobnie jest w Santander Bank Polska czy w mBanku. – W aplikacji mobilnej nie ma typowej książki adresowej.

Ale można dodać nowego odbiorcę w procesie wykonywania przelewu do niego. Czyli w wejściu w formularz przelewu można zaznaczyć opcję dodania do książki odbiorców, wtedy takie dane się zapiszą i będzie łatwiej robić kolejne przelewy – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z mBanku. Dodaje, że nie ma ograniczeń co do liczby czy typu odbiorcy.

Ale w innych bankach spokojnie możemy wydłużać listę odbiorców zdefiniowanych czy zaufanych z poziomu aplikacji. Tak jest choćby w Pekao SA. – Z poziomu aplikacji mobilnej można dodać kontakt do listy odbiorców, także do listy zaufanych odbiorców, wówczas realizowanie niektórych przelewów jest uproszczone. W Banku Pekao nie ma ograniczeń co do liczby i rodzaju odbiorców – zapewnia Paweł Jurek, rzecznik banku.

Czytaj więcej

Problemy z przelewami po wymianie smartfona

A w aplikacji mobilnej GOmobile Banku BNP Paribas użytkownik w momencie robienia przelewu może zapisać odbiorcę na listę odbiorców lub jako szablon, by w przyszłości, szybciej, bez uzupełniania wszystkich danych, dokonać przelewu i zapisać odbiorcę lub szablon jako zaufany. Wówczas przelewy do 10 tys. zł nie będą wymagały autoryzacji.

– Można też dodać odbiorcę lub szablon do opcji „szybki dostęp” – szablon przelewu dostępny będzie przed zalogowaniem. Maksymalnie można dodać pięciu takich odbiorców, przelew wymaga autoryzacji za pomocą PIN – podaje biuro prasowe BNP Paribas.

Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej