Odbiorców zaufanych nie zawsze dodasz na smartfonie

Nie w każdym banku z poziomu aplikacji mobilnej da się wydłużyć listę odbiorców zdefiniowanych na własnym koncie. Czasem trzeba skorzystać z bankowości internetowej.

Publikacja: 04.04.2022 13:46

Odbiorców zaufanych nie zawsze dodasz na smartfonie

Foto: Shutterstock

Nie w każdym banku z poziomu aplikacji mobilnej da się wydłużyć listę odbiorców zdefiniowanych na własnym koncie. Czasem – trzeba skorzystać z bankowości internetowej.

– Obecnie w aplikacji mobilnej nie można dodać nowych odbiorców do listy. Natomiast funkcja ta jest zastąpiona podpowiadaniem w formularzu przelewy danych odbiorcy z wcześniej złożonych przelewów – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.

Jeśli często wykonujemy przelewy do tych samych odbiorców, to by skrócić czas transakcji można ich numery kont dodać do listy odbiorców zdefiniowanych, a nawet zaufanych.

Czytaj więcej

Nie wszyscy Polacy są zadowoleni z bankowych aplikacji

W tym pierwszym przypadku wystarczy, że raz podamy dane odbiorcy, by potem automatycznie zaczytywać je do formularza przelewu. A w przypadku odbiorcy zaufanego – można do niego wysyłać przelewy bez autoryzacji. W części banku te listy można uzupełniać z poziomu aplikacji mobilnej, w części – z bankowości internetowej. – Nie ma takiej możliwości, by w aplikacji mobilnej można dodać do skróconej listy nowych odbiorców – przyznaje Agnieszka Gorzkowicz, z biura prasowego Credit Agricole. Podobnie jest w Santander Bank Polska czy w mBanku. – W aplikacji mobilnej nie ma typowej książki adresowej.

Ale można dodać nowego odbiorcę w procesie wykonywania przelewu do niego. Czyli w wejściu w formularz przelewu można zaznaczyć opcję dodania do książki odbiorców, wtedy takie dane się zapiszą i będzie łatwiej robić kolejne przelewy – mówi Kinga Wojciechowska-Rulka, z mBanku. Dodaje, że nie ma ograniczeń co do liczby czy typu odbiorcy.

Ale w innych bankach spokojnie możemy wydłużać listę odbiorców zdefiniowanych czy zaufanych z poziomu aplikacji. Tak jest choćby w Pekao SA. – Z poziomu aplikacji mobilnej można dodać kontakt do listy odbiorców, także do listy zaufanych odbiorców, wówczas realizowanie niektórych przelewów jest uproszczone. W Banku Pekao nie ma ograniczeń co do liczby i rodzaju odbiorców – zapewnia Paweł Jurek, rzecznik banku.

Czytaj więcej

Problemy z przelewami po wymianie smartfona

A w aplikacji mobilnej GOmobile Banku BNP Paribas użytkownik w momencie robienia przelewu może zapisać odbiorcę na listę odbiorców lub jako szablon, by w przyszłości, szybciej, bez uzupełniania wszystkich danych, dokonać przelewu i zapisać odbiorcę lub szablon jako zaufany. Wówczas przelewy do 10 tys. zł nie będą wymagały autoryzacji.

– Można też dodać odbiorcę lub szablon do opcji „szybki dostęp” – szablon przelewu dostępny będzie przed zalogowaniem. Maksymalnie można dodać pięciu takich odbiorców, przelew wymaga autoryzacji za pomocą PIN – podaje biuro prasowe BNP Paribas.

Nie w każdym banku z poziomu aplikacji mobilnej da się wydłużyć listę odbiorców zdefiniowanych na własnym koncie. Czasem – trzeba skorzystać z bankowości internetowej.

– Obecnie w aplikacji mobilnej nie można dodać nowych odbiorców do listy. Natomiast funkcja ta jest zastąpiona podpowiadaniem w formularzu przelewy danych odbiorcy z wcześniej złożonych przelewów – mówi Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej
Konta Bankowe
Z lokat dostaniemy coraz mniej. 8 proc. w jednym banku