- Nasi klienci, którzy mają aktywną aplikację mobilną IKO, mogą teraz za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku. Klient otrzyma w aplikacji wiadomość (push) z danymi pracownika i poprosi go o podanie tych danych np. imienia i nazwiska - jeśli dane się zgadzają zatwierdza je PIN-em do IKO – mówi Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP.
Dzwoni bank? Sprawdź to sam
Od wielu miesięcy przestępcy podszywają się pod pracowników banku namawiają do zamontowania w telefonie czy w komputerze aplikacji szpiegowskiej, a później w okradają klientów z pieniędzy na koncie.
Rozpoznanie oszustów utrudnia fakt, że na telefonie ofiar może wyświetlić się numer infolinii albo oddziału, więc odbiorcy takich połączeń mogą być przekonani, że dzwoni do nich osoba zatrudniona w banku, a tymczasem przestępcy wykorzystują lukę w systemach GSM.
Ale banki też starają się walczyć z takimi przestępstwami. PKO BP jako jeden z pierwszych na polskim rynku finansowym wprowadził takie rozwiązanie, które z pewnością zdecydowanie zwiększy skuteczność walki z oszustami.
- Plaga spoofingu, czyli oszustwa podszywania się pod numer infolinii i pod pracowników banku wymaga praktycznych i skutecznych działań i to rozwiązanie do nich należy – mówi Piotr Wardziak.