Pan Mariusz, klient Pekao SA, wypoczywa na wakacjach w Azji. Aby mieć tańszy dostęp do internetu, kupił lokalną kartę SIM do swojego telefonu. – Nie mogłem zalogować się do aplikacji bankowej, odinstalowałem ją więc i zainstalowałem ponownie. Przy próbie ponownego logowania do aplikacji mam cały czas wiadomość ze system PeoPay chwilowo niedostępny – opowiada.
Jak poinformowało nas biuro prasowe Pekao SA, w przypadku PeoPay warunkiem koniecznym, aby klient mógł się połączyć z bankiem, jest posiadanie internetu, który może pochodzić z karty SIM polskiej lub zagranicznej. Przyznaje jednak, że jeśli klient potrzebuje zainstalować aplikację od nowa, wówczas przeprowadza się aktywację, podczas której bank oddzwania do klienta na pozostawiony w banku zaufany numer telefonu. – Klient musi mieć możliwość odebrania tego telefonu, aby dokończyć poprawnie aktywację – zastrzega bank.
A jak to wygląda w innych bankach – czy do aktywacji lub ponownego zainstalowania aplikacji polski numer jest niezbędny? Jak poinformował nas Piotr Wardziak, z PKO BP, aktywacja aplikacji IKO (i tym samym jej kolejne aktualizacje) jest możliwa tylko na numerach operatorów krajowych sieci komórkowych.
Czytaj więcej
Banki i niektóre instytucje finansowe oferują karty wielowalutowe lub opcję połączenia zwykłej ka...
Jakub Adamus, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa w Santander Bank Polska informuje, że gdy klient chce zainstalować aplikację, do potwierdzenia wymagany będzie smsKod wysyłany na numer telefonu podany w banku. – Klient, próbując sparować aplikacje za pomocą serwisu transakcyjnego, musi odebrać połączenie głosowe z banku – mówi Piotr Rutkowski, zastępca rzecznika mBanku.