Pan Piotr kilkanaście lat temu był klientem PKO BP, ale rozstał się z tym bankiem. Teraz postanowił do niego wrócić. – Złożyłem wniosek, podałem dane, wszystko pięknie, po czym dowiedziałem się, że do aktywacji nowego konta muszę mieć nadal stary numer telefonu, czyli ten który podawałem w banku kilkanaście lat temu – opowiada. – Przecież wielu osobom zdarza się zmienić numer telefonu komórkowego.
Czytaj więcej
Nowa wersja tego samego rachunku bankowego może być bardziej atrakcyjna dla klientów niż ta, któr...
Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP mówi, że bankowi zależy, by mieć aktualne dane klienta. – Dzięki temu finanse klientów będą zabezpieczone, np. konsultant zadzwoni do klienta, gdy pojawią się podejrzane operacje na jego koncie. Klient mże obsługiwać swoje finanse w aplikacji mobilnej IKO lub potwierdzać operacje na koncie kodami z SMS – wylicza Piotr Wardziak. – Jeśli ktoś klientem nie jest, a chce po latach znów nim zostać, to powinien najpierw uaktualnić numer telefonu w banku, a dopiero potem rozpocząć procedurę zakładania konta.
Czy w innych bankach wracających klientów też czekają takie przeprawy? Jak mówi Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska, jeśli ktoś ma już zadeklarowany numer telefonu, a w procesie zdalnego otwierania konta wskaże inny numer, to ten nowy numer zostanie nadpisany w systemach banku po zawarciu umowy przez klienta. – Gdy klient zakończy proces otwierania konta pozytywnie, może już używać nowego numeru telefonu – zapewnia Ewa Krawczyk.
Jak przekazał nam Marcin Data, dyrektor ds. Rozwoju Daily Banking w Credit Agricole nowy numer telefonu niekoniecznie utrudnia klientowi ponowne otwarcie konta. – Ale bywają incydentalne przypadki, gdy z powodu treści wcześniejszych umów klient musi dla otwarcia konta odwiedzić placówkę lub skontaktować się z naszą infolinią – mówi dyr. Data.