Powrót po latach może wymagać wizyty w banku

Jeśli po dłuższej przerwie chcemy założyć ponownie konto w tym samym banku, internetowe kontakty mogą nie wystarczyć.

Publikacja: 11.07.2022 13:16

Powrót po latach może wymagać wizyty w banku

Foto: Bloomberg

Pan Piotr kilkanaście lat temu był klientem PKO BP, ale rozstał się z tym bankiem. Teraz postanowił do niego wrócić. – Złożyłem wniosek, podałem dane, wszystko pięknie, po czym dowiedziałem się, że do aktywacji nowego konta muszę mieć nadal stary numer telefonu, czyli ten który podawałem w banku kilkanaście lat temu – opowiada. – Przecież wielu osobom zdarza się zmienić numer telefonu komórkowego.

Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP mówi, że bankowi zależy, by mieć aktualne dane klienta. – Dzięki temu finanse klientów będą zabezpieczone, np. konsultant zadzwoni do klienta, gdy pojawią się podejrzane operacje na jego koncie. Klient mże obsługiwać swoje finanse w aplikacji mobilnej IKO lub potwierdzać operacje na koncie kodami z SMS – wylicza Piotr Wardziak. – Jeśli ktoś klientem nie jest, a chce po latach znów nim zostać, to powinien najpierw uaktualnić numer telefonu w banku, a dopiero potem rozpocząć procedurę zakładania konta.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Konta Bankowe
Dane w banku muszą być aktualne
Konta Bankowe
Nawet za granicą odblokujesz konto
Konta Bankowe
E-zakupy w bankowej aplikacji. Pomysł mBanku to rewolucja?
Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów