Powrót po latach może wymagać wizyty w banku

Jeśli po dłuższej przerwie chcemy założyć ponownie konto w tym samym banku, internetowe kontakty mogą nie wystarczyć.

Publikacja: 11.07.2022 13:16

Powrót po latach może wymagać wizyty w banku

Foto: Bloomberg

Pan Piotr kilkanaście lat temu był klientem PKO BP, ale rozstał się z tym bankiem. Teraz postanowił do niego wrócić. – Złożyłem wniosek, podałem dane, wszystko pięknie, po czym dowiedziałem się, że do aktywacji nowego konta muszę mieć nadal stary numer telefonu, czyli ten który podawałem w banku kilkanaście lat temu – opowiada. – Przecież wielu osobom zdarza się zmienić numer telefonu komórkowego.

Czytaj więcej

Niby takie samo, a opłaty różne. PKO BP i Konto za Zero

Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP mówi, że bankowi zależy, by mieć aktualne dane klienta. – Dzięki temu finanse klientów będą zabezpieczone, np. konsultant zadzwoni do klienta, gdy pojawią się podejrzane operacje na jego koncie. Klient mże obsługiwać swoje finanse w aplikacji mobilnej IKO lub potwierdzać operacje na koncie kodami z SMS – wylicza Piotr Wardziak. – Jeśli ktoś klientem nie jest, a chce po latach znów nim zostać, to powinien najpierw uaktualnić numer telefonu w banku, a dopiero potem rozpocząć procedurę zakładania konta.

Czy w innych bankach wracających klientów też czekają takie przeprawy? Jak mówi Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska, jeśli ktoś ma już zadeklarowany numer telefonu, a w procesie zdalnego otwierania konta wskaże inny numer, to ten nowy numer zostanie nadpisany w systemach banku po zawarciu umowy przez klienta. – Gdy klient zakończy proces otwierania konta pozytywnie, może już używać nowego numeru telefonu – zapewnia Ewa Krawczyk.

Jak przekazał nam Marcin Data, dyrektor ds. Rozwoju Daily Banking w Credit Agricole nowy numer telefonu niekoniecznie utrudnia klientowi ponowne otwarcie konta. – Ale bywają incydentalne przypadki, gdy z powodu treści wcześniejszych umów klient musi dla otwarcia konta odwiedzić placówkę lub skontaktować się z naszą infolinią – mówi dyr. Data.

Biuro prasowe Pekao SA podaje, że jeżeli klient już kiedyś miał konto lub jakiś produkt, np. pożyczkę, w tym banku, to bez względu na numer telefonu – nieważne nowy czy stary – może otworzyć nowe konto w aplikacji mobilnej na tzw. selfie.

Joanna Majer-Skorupa, zastępca rzecznika ING Banku Śląskiego, zapewnia, że numer telefonu do autoryzacji dla bankowości internetowej nie jest powiązany z rachunkiem, a z usługą bankowość internetowa. – Jeśli klient otwiera nową usługę bankowości internetowej, to ustala nowy numer telefonu do autoryzacji – podaje Joanna Majer-Skorupa.

– Jeśli nasz były klient w momencie składania wniosku ma wszystkie produkty w statusie „zamknięty” lub „rozliczony” i ma jedynie nadane ID bez jakiegokolwiek produktu (np. były pełnomocnik, profil założony przy wpłacie gotówki), może założyć konto bez konieczności aktualizacji numeru telefonu – mówi Piotr Rutkowski, z-ca rzecznika mBanku.

Podobnie jest w Banku Millennium. – Jeśli klient miał już kiedyś konto u nas i je zamknął, a teraz składa wniosek online o otwarcie nowego konta, może to zrobić bez względu na posiadany numer telefonu. W procesie zakładania konta występują jednak także inne metody walidacji, które mogą mieć wpływ na możliwość otwarcia konta – zastrzega Mirella Gmur-Dzieduszycka, z biura prasowego banku.

Czytaj więcej

Hakerzy zwiększyli limit transakcji i wyczyścili konto. Banki to monitorują?
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej