- Niezwykle rzadko, jednak zdarzają się takie sytuacje, że przelew na telefon trafi do niewłaściwego odbiorcy i najczęściej wynika to z ludzkiego błędu. Dotyczy to numerów telefonów komórkowych, które zarejestrowano do przelewów na telefon BLIK, a następnie zwrócono do puli operatora telefonii komórkowej, zapominając o wyrejestrowaniu z bazy do przelewów na telefon Blik – mówi Małgorzata Witkowska, z biura prasowego PKO BP.
Przelewy na telefon podbiły serca Polaków. - Nie znasz numeru rachunku a pilnie potrzebujesz zrobić przelew? Skorzystaj z przelewu na numer telefonu. Przelew błyskawicznie dotrze na konto odbiorcy – reklamują je banki.
Czytaj więcej
Choć wpłatomat przyjął gotówkę i to potwierdził, to pieniądze nie trafiły na konto? Co się z nią dzieje? Zostały w urządzeniu. W takiej sytuacji trzeba złożyć reklamację i czekać na jej rozpatrzenie.
Zdarzają się jednak sytuacje, że choć taki przelew wyjdzie od nadawcy nie dotrze do adresata. Taki problem miała pani Eliza, klientka PKO BP.
- Zrobiłam komuś przelew na telefon, jednak ta osoba nie ma aplikacji IKO, pieniądze wiszą jako blokada. Kiedy one wrócę do mnie? – zastanawia się kobieta. Skontaktowała się z bankiem. Usłyszała, że „jeżeli w ciągu siedmiu dni nie uda się zaksięgować środków na koncie odbiorcy, to wrócą one po upływnie tego czasu na jej konto”.