Reklama
Rozwiń

Dlaczego banki nie wysyłają wiadomości SMS o awariach i utrudnieniach?

W czasie awarii czy przerw technicznych banki informują o tym klientów w swoich kanałach: na stronach internetowych, w systemach bankowych, czy na swoich mediach społecznościowych. Nie korzystają z SMS-ów. Pytamy banki dlaczego.

Publikacja: 22.11.2022 11:18

Dlaczego banki nie wysyłają wiadomości SMS o awariach i utrudnieniach?

Foto: Adobe Stock

W przypadku nieplanowanych przerw - wysyłka kilku milionów takich wiadomości, a mamy ponad pięć mln klientów, zajmuje kilkanaście godzin. Sama niedostępność trwa zwykle kilkanaście – kilkadziesiąt minut. Jest to zatem nieskuteczne narzędzie – tłumaczy Ewa Krawczyk, z Santander Bank Polska.

Modernizacja głównie nocą

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Konta Bankowe
Dane w banku muszą być aktualne
Konta Bankowe
Nawet za granicą odblokujesz konto
Konta Bankowe
E-zakupy w bankowej aplikacji. Pomysł mBanku to rewolucja?
Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów