Dlaczego banki nie wysyłają wiadomości SMS o awariach i utrudnieniach?

W czasie awarii czy przerw technicznych banki informują o tym klientów w swoich kanałach: na stronach internetowych, w systemach bankowych, czy na swoich mediach społecznościowych. Nie korzystają z SMS-ów. Pytamy banki dlaczego.

Publikacja: 22.11.2022 11:18

Dlaczego banki nie wysyłają wiadomości SMS o awariach i utrudnieniach?

Foto: Adobe Stock

W przypadku nieplanowanych przerw - wysyłka kilku milionów takich wiadomości, a mamy ponad pięć mln klientów, zajmuje kilkanaście godzin. Sama niedostępność trwa zwykle kilkanaście – kilkadziesiąt minut. Jest to zatem nieskuteczne narzędzie – tłumaczy Ewa Krawczyk, z Santander Bank Polska.

Modernizacja głównie nocą

Pozostało 95% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów
Konta Bankowe
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Konta Bankowe
Protest bankomatów. Dziś w Euronecie można pobrać mniejszą kwotę
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką