Dlaczego banki nie wysyłają wiadomości SMS o awariach i utrudnieniach?

W czasie awarii czy przerw technicznych banki informują o tym klientów w swoich kanałach: na stronach internetowych, w systemach bankowych, czy na swoich mediach społecznościowych. Nie korzystają z SMS-ów. Pytamy banki dlaczego.

Publikacja: 22.11.2022 11:18

Dlaczego banki nie wysyłają wiadomości SMS o awariach i utrudnieniach?

Foto: Adobe Stock

W przypadku nieplanowanych przerw - wysyłka kilku milionów takich wiadomości, a mamy ponad pięć mln klientów, zajmuje kilkanaście godzin. Sama niedostępność trwa zwykle kilkanaście – kilkadziesiąt minut. Jest to zatem nieskuteczne narzędzie – tłumaczy Ewa Krawczyk, z Santander Bank Polska.

Modernizacja głównie nocą

Pozostało jeszcze 95% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Konta Bankowe
Nawet za granicą odblokujesz konto
Konta Bankowe
E-zakupy w bankowej aplikacji. Pomysł mBanku to rewolucja?
Konta Bankowe
Refundacja skradzionych pieniędzy. Jak działają polskie banki
Konta Bankowe
BLIK łączy siły z Revolutem. Ten sojusz odczują miliony klientów
Konta Bankowe
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy