W przypadku nieplanowanych przerw - wysyłka kilku milionów takich wiadomości, a mamy ponad pięć mln klientów, zajmuje kilkanaście godzin. Sama niedostępność trwa zwykle kilkanaście – kilkadziesiąt minut. Jest to zatem nieskuteczne narzędzie – tłumaczy Ewa Krawczyk, z Santander Bank Polska.
Modernizacja głównie nocą
W pierwszy weekend listopada m.in. PKO BP, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski oraz BOŚ Bank - zaplanowały prace serwisowe. A klienci musieli się przygotować na utrudnienia. Część z nich nie miała dostępu do bankowości internetowej i mobilnej czy płatności w sklepach internetowych.
- Profil w mediach społecznościowych banku nie ma na tyle dużych zasięgów aby ta informacja dotarła do znaczącej liczby klientów banku. Może by tak informować ludzi przez aplikację lub SMS-a? Z pewnością byłoby to bardziej efektywne niż strona na Facebooku, o której raczej nie myśli się w pierwszej kolejności kiedy pojawią się awaria - zauważa jeden z klientów banku, który miał także przerwę techniczną na początku listopada.
Czytaj więcej
Oszuści wysyłają fałszywe wiadomości, które wyglądają podobnie do maili z wyciągami okresowymi. Nie otwieraj załączników - to złośliwe oprogramowanie! Możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem – przestrzega bank PKO BP.
Joanna Fatek z biura prasowego PKO BP podaje, że ten bank o przerwach technicznych informuje klientów z odpowiednim wyprzedzeniem.