Pani Izabela kilka dni temu próbowała wypłacić 150 zł w bankomacie w jednym z centrów handlowych na warszawskiej Pradze Północ.
– Włożyłam kartę do urządzenia. Podałam PIN i żądaną kwotę. Bankomat oddał kartę i pojawił się komunikat, że „transakcja nie może być zrealizowana” – opowiada pani Izabela.
Zadzwoniła na infolinię banku, a tam dowiedziała się, że gotówka, którą chciała wypłacić, może zostać zablokowana, ale powinna wrócić na konto do siedmiu dni. – Jak nie będzie pieniędzy na koncie po tym terminie, powinnam złożyć reklamację – usłyszała pani Izabela. Małgorzata Witkowska z PKO BP twierdzi, że najczęstszą przyczyną przerwania transakcji w bankomacie jest chwilowa przerwa na łączach już po zautoryzowaniu transakcji PIN-em, a wtedy informacja o transakcji nie wraca na czas do bankomatu. – Blokada, która się nie rozliczy, może się utrzymywać na rachunku do siedmiu dni – mówi przedstawicielka PKO BP.
Czytaj więcej
Podczas dużej wpłaty gotówki poprzez wpłatomaty, bank może zainteresować się źródłem pochodzenia takich pieniędzy. I ma do tego prawo.
Jak zauważa Patrycja Rajczykowska-Strugalska, dyrektor Biura Otwartej Bankowości w Santander Bank Polska, przyczyny przerwania transakcji mogą być różne, m.in. związane z oprogramowaniem urządzenia lub awarią sprzętu. – Bank nie oczekuje dowodów od klienta na to, że nie otrzymał gotówki. Wystarczy, że klient złoży reklamację – mówi Rajczykowska-Strugalska.