- Co do zasady nocą nie wysyłamy do klientów ofert sprzedażowych za pomocą powiadomień push czy SMS-sów. Na ten moment nie odnotowaliśmy reklamacji w tej sprawie – zapewnia nas biuro prasowe Pekao SA.
Czytaj więcej
Nigdy nie otwieraj żadnych linków, które rzekomo wysyła bank, nawet jeśli wiadomość wygląda na bardzo wiarygodną.
Mail reklamuje polecenia. W czasie snu
Pan Mariusz, klient jednego z największych polskich banków dostał o godz. 2.35 w nocy maila reklamującego „Program Poleceń”, dzięki któremu może sporo zyskać.
- Czy bank nie ma lepszej pory do wysyłania ofert w mailingu? Wiem, że można telefon wyciszyć, ale akurat muszę być również pod telefonem w nocy, ale kiedy to jest faktycznie jest potrzebne, a nie po to, żeby mnie reklama w nocy budziła – skarży się pan Mariusz.
Jak to jest z tymi reklamami banków? W jakich godzinach są one wysłane do klientów?
Banki jak jeden mąż zapewniają, że akceptują ciszę nocną czyli nie ślą wiadomości między 22 w nocy, a szóstą rano. – W środku nocy nie wysyłamy żadnych informacji – zapewnia Ewa Krawczyk, z Santander Bank Polska.
mBank przekazuje je między godz. 8, a 19, a ING Bank Śląski od 8 do 20. Jak przekazała nam Mirella Gmur-Dzieduszycka, z banku Millennium, nie wysyła on wiadomości marketingowych w godzinach nocnych.
- W zdecydowanej większości przypadków informuje o ofercie, promocjach czy nowościach w godzinach 9-20. Jeśli klient otrzyma informację marketingową za pośrednictwem SMS lub powiadomienia Push poza tym oknem czasowym, oznacza to, że mogła zostać ona wysłana w wyniku np. błędu systemu – zapewnia Mirella Gmur –Dzieduszycka. Dodaje, że takie sytuacje bank stara się na bieżąco identyfikować i im przeciwdziałać.
Czytaj więcej
Podczas dużej wpłaty gotówki poprzez wpłatomaty, bank może zainteresować się źródłem pochodzenia takich pieniędzy. I ma do tego prawo.
Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP informuje, że w weekendy i w godzinach nocnych ten bank nie wysyła informacji SMS, push i e-maili dotyczących prowadzonych działań marketingowych, co nie wyklucza faktu wysyłania przez bank tymi kanałami informacji transakcyjnych i procesowych związanych z produktami i usługami posiadanymi przez klienta (np. wygaśnięcie lokaty).
- Liczba reklamacji dotyczących wysyłania w godzinach nocnych powiadomień o charakterze marketingowym lub reklamowym jest znikoma – przekazał nam Piotr Wardziak.
To może być opóźnienie serwera
Jak przekazała nam Marta Klimczak, Manager Zespołu Kampanii CRM w Credit Agricole ten bank nie wysyła wiadomości, mejli do klientów w godzinach nocnych.
- Natomiast musimy mieć świadomość, że między wysyłką przez nas, a dotarciem wiadomości do klienta są systemy i elementy, na które nie mamy wpływu np. serwer pocztowy, który może wygenerować opóźnienie w dotarciu informacji do klienta – tłumaczy Marta Klimczak.
Czytaj więcej
Klienci niektórych banków mogą z „obcych” wpłatomatów korzystać za darmo. Inne banki taką wpłatę traktują jako przelew – trzeba płacić i czekać na pieniądze.
Biuro prasowe BNP Paribas zapewnia, że w godzinach nocnych bank nie wysyła do klientów maili, wiadomości SMS czy Push o promocjach i produktach. - Nie spotykamy się również z reklamacjami w tej sprawie – podaje bank.
I jednocześnie podkreśla, że wiadomości i powiadomienia o charakterze marketingowym lub informacyjnym są wysyłane jedynie od poniedziałku do piątku w godz. 8-22.
- Wyjątkiem są pushe z mobilną autoryzacją, w celu potwierdzenia przeprowadzanej przez klienta w danym momencie transakcji oraz pushe bezpieczeństwa, które są ostrzeżeniem dla klienta np. o właśnie przeprowadzonej transakcji przelewem czy kartą, o której mógłby nie wiedzieć - informuje BNP Paribas.