Nocna pobudka z banku. Co można zrobić

Mimo zapewnień przez banki, że tego nie robią, to jednak wciąż zdarzają się przypadki, że klienci dostają w środku nocy wiadomość reklamową SMS-em czy mailem. Czy jedynym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest wyłączanie telefonu przed snem?

Publikacja: 23.02.2023 12:12

Nocna pobudka z banku. Co można zrobić

Foto: Adobe Stock

- Co do zasady nocą nie wysyłamy do klientów ofert sprzedażowych za pomocą powiadomień push czy SMS-sów. Na ten moment nie odnotowaliśmy reklamacji w tej sprawie – zapewnia nas biuro prasowe Pekao SA.

Czytaj więcej

Mail z banku i link. "Dla mnie to lipa, ale niektórzy mogą się naciąć"

Mail reklamuje polecenia. W czasie snu

Pan Mariusz, klient jednego z największych polskich banków dostał o godz. 2.35 w nocy maila reklamującego „Program Poleceń”, dzięki któremu może sporo zyskać.

- Czy bank nie ma lepszej pory do wysyłania ofert w mailingu? Wiem, że można telefon wyciszyć, ale akurat muszę być również pod telefonem w nocy, ale kiedy to jest faktycznie jest potrzebne, a nie po to, żeby mnie reklama w nocy budziła – skarży się pan Mariusz.

Jak to jest z tymi reklamami banków? W jakich godzinach są one wysłane do klientów?

Banki jak jeden mąż zapewniają, że akceptują ciszę nocną czyli nie ślą wiadomości między 22 w nocy, a szóstą rano. – W środku nocy nie wysyłamy żadnych informacji – zapewnia Ewa Krawczyk, z Santander Bank Polska.

mBank przekazuje je między godz. 8, a 19, a ING Bank Śląski od 8 do 20.  Jak przekazała nam Mirella Gmur-Dzieduszycka, z banku Millennium, nie wysyła on wiadomości marketingowych w godzinach nocnych.

- W zdecydowanej większości przypadków informuje o ofercie, promocjach czy nowościach w godzinach 9-20. Jeśli klient otrzyma informację marketingową za pośrednictwem SMS lub powiadomienia Push poza tym oknem czasowym, oznacza to, że mogła zostać ona wysłana w wyniku np. błędu systemu – zapewnia Mirella Gmur –Dzieduszycka. Dodaje, że takie sytuacje bank stara się na bieżąco identyfikować i im przeciwdziałać.

Czytaj więcej

Wpłatomat tego banku może zapytać skąd mamy tak dużo pieniędzy

Piotr Wardziak z biura prasowego PKO BP informuje, że w weekendy i w godzinach nocnych ten bank nie wysyła informacji SMS, push i e-maili dotyczących prowadzonych działań marketingowych, co nie wyklucza faktu wysyłania przez bank tymi kanałami informacji transakcyjnych i procesowych związanych z produktami i usługami posiadanymi przez klienta (np. wygaśnięcie lokaty).

- Liczba reklamacji dotyczących wysyłania w godzinach nocnych powiadomień o charakterze marketingowym lub reklamowym jest znikoma – przekazał nam Piotr Wardziak.

To może być opóźnienie serwera

Jak przekazała nam Marta Klimczak, Manager Zespołu Kampanii CRM w Credit Agricole ten bank nie wysyła wiadomości, mejli do klientów w godzinach nocnych.

- Natomiast musimy mieć świadomość, że między wysyłką przez nas, a dotarciem wiadomości do klienta są systemy i elementy, na które nie mamy wpływu np. serwer pocztowy, który może wygenerować opóźnienie w dotarciu informacji do klienta – tłumaczy Marta Klimczak.

Czytaj więcej

„Obcy” wpłatomat. Klienci tych banków skorzystają za darmo

Biuro prasowe BNP Paribas zapewnia, że w godzinach nocnych bank nie wysyła do klientów maili, wiadomości SMS czy Push o promocjach i produktach. - Nie spotykamy się również z reklamacjami w tej sprawie – podaje bank.

I jednocześnie podkreśla, że wiadomości i powiadomienia o charakterze marketingowym lub informacyjnym są wysyłane jedynie od poniedziałku do piątku w godz. 8-22.

- Wyjątkiem są pushe z mobilną autoryzacją, w celu potwierdzenia przeprowadzanej przez klienta w danym momencie transakcji oraz pushe bezpieczeństwa, które są ostrzeżeniem dla klienta np. o właśnie przeprowadzonej transakcji przelewem czy kartą, o której mógłby nie wiedzieć - informuje BNP Paribas.

- Co do zasady nocą nie wysyłamy do klientów ofert sprzedażowych za pomocą powiadomień push czy SMS-sów. Na ten moment nie odnotowaliśmy reklamacji w tej sprawie – zapewnia nas biuro prasowe Pekao SA.

Mail reklamuje polecenia. W czasie snu

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?