Mail z banku i link. "Dla mnie to lipa, ale niektórzy mogą się naciąć"

Nigdy nie otwieraj żadnych linków, które rzekomo wysyła bank, nawet jeśli wiadomość wygląda na bardzo wiarygodną.

Publikacja: 07.02.2023 12:13

Mail z banku i link. "Dla mnie to lipa, ale niektórzy mogą się naciąć"

Foto: Adobe Stock

Klient Santandera otrzymał maila. Wyglądał jak z banku. Przeczytał w niej, że wiadomość jest wysyłana automatycznie i że „twoja usługa uwierzytelniania aplikacja Santandera wygasa dnia...” z podaną konkretną datą. I dalej, że można usługę przedłużyć „pod przesłanym linkiem”.

– Dla mnie od razu było jasne, że to lipa, ale niektórzy mogą się naciąć, zwłaszcza że w wiadomości jest logo banku – uważa czytelnik.

Pozostało 91% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konta Bankowe
Pierwszy bank z 7,2% na koncie oszczędnościowym do 100 tys. złotych
Konta Bankowe
Protest bankomatów. Dziś w Euronecie można pobrać mniejszą kwotę
Konta Bankowe
Z niechcianym przelewem mogą być problemy. To nie jest „nieoczekiwany prezent”
Konta Bankowe
Duża awaria w Alior Banku. Klienci mają problemy ze stroną internetową i aplikacją
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao