- Wszystkie historie przedstawione przez oszustów mają jeden cel – wzbudzić w nas emocje, które uśpią naszą czujność. Natomiast dopóki klient nie poda przestępcom danych do logowania, ani nie zainstaluje aplikacji umożliwiającej przejęcie przez nich kontroli nad jego komputerem lub komórką, pieniądze na rachunku bankowym są całkowicie bezpieczne – podkreśla Joanna Fatek, z PKO BP.
Czytaj więcej
W ostatnich tygodniach bardzo szybko mnożą się oszustwa wobec osób polujących na wakacje last minute.
Oszust dzwoni z bankowego numeru
Próbę oszustwa „na rachunek rezerwowy" opisał na swoim profilu na Facebooku Sebastian Kędziora. Odebrał on telefon z numeru takiego samego jak infolinia PKO BP.
Od dzwoniącego mężczyzny usłyszał pytanie: „czy potwierdza chęć podpisania umowy pożyczki na 22 tys. zł”.
Mężczyzna wniosku nie składał. – Wtedy od razu zaczął proces zabezpieczający. Dzwoniący dopytał, czy nie klikałem w żadne podejrzane linki. Prosił o sprawdzenie, czy nie zgubiłem dowodu osobistego ani prawa jazdy. Wszystko brzmiało całkiem logicznie. Pełna dbałość o klienta – relacjonował pan Sebastian.