- Tegu typu opóźnienia są bardzo rzadkie. Mogą one wynikać z problemów technicznych u wszystkich uczestników zaangażowanych w proces wysyłki i odbioru przelewu bankowego. W takich przypadkach klient, który robił przelew, powinien złożyć reklamację w swoim banku – mówi Mariusz Chmieliński, Dyrektor Departamentu Płatności i Kart, w Credit Agricole.
Dodaje, że zgodnie z ustawą regulująca proces rozpatrywania reklamacji przez banki, bank ma maksymalnie 35 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji. My takie reklamacje najczęściej rozpatrujemy do pięciu dni roboczych.
Czytaj więcej
Nowa metoda oszustwa. Tym razem na „rachunek rezerwowy”. Dobrze przygotowani przestępcy wyłudzają pieniądze od klientów banku coraz bardziej przygotowani. I niektórzy dają się na to niestety nabrać..
Powinien być, a nie ma przelewu
Pani Beata zrobiła przelew między swoimi kontami w dwóch różnych bankach. Odbywał się on w ramach Elixiru czyli elektronicznego systemu rozliczeń międzybankowych, a wszystkie transakcje skierowane do systemu rozliczane są w czasie jednej z trzech sesji odbywających się każdego dnia.
Ale mimo tego pieniądze tego samego dnia nie doszły, ani następnego. - Jeśli pieniądze docierają do naszego banku, to natychmiast pojawiają się na rachunku odbiorcy. Proszę sprawdzić u nadawcy lub w jego banku. Jeśli trzeba złożyć reklamację, to również należy to zrobić w banku nadawcy. Trudno nam odpowiadać za pieniądze, które do naszego banku nie dotarły – odpowiedział pan pani Beacie.