Dlaczego tak się dzieje? - Na jednym urządzeniu mobilnym klient może posiadać tylko jedną aplikację mobilną. Związane jest to z kwestiami bezpieczeństwa. Urządzenie oraz zapisane na nim dane biometryczne stanowią element identyfikacji i uwierzytelnienia klienta, co oznacza, że powinna go użytkować jedna osoba – mówi Monika Banyś, rzecznik prasowa VeloBanku.
Czytaj więcej
Celem hakerów są najczęściej hasła i loginy, których ofiary używają do uzyskania dostępu do swoich kont i systemów, w tym bankowości internetowej.
Jeden numer dla kilku kont
Pan Tomasz jest wieloletnim klientem Santander Bank Polska. Ma w nim konto osobiste, kartę kredytową oraz kredyt.
- W tym banku konto mają też moi rodzice, którzy są już w starszym wieku. Mam upoważnienie do tego rachunku, ale nie mogę z niego korzystać na swoim smartfonie. Dlaczego bank nie myśli o takich osobach? Przecież grupa klientów w starszym wieku stale się powiększa – zauważa pan Tomasz.
Dodaje, że kontaktował się z bankiem, gdzie usłyszał, że „, jeśli ma konto indywidualne i firmowe, to może połączyć oba NIK ze sobą i korzystać z obu rachunków na jednym urządzeniu”.