Jednym z istotnych elementów wyboru apartamentu wakacyjnego i gwarantem jego atrakcyjności jest lokalizacja. Zamiast obleganych kurortów na Półwyspie Helskim, do których co roku prowadzą kilkugodzinne korki, lepiej rozważyć inwestycje w województwie zachodniopomorskim, gdzie oprócz nowo otwartego dogodniejszego dojazdu do Świnoujścia i okolicznych miejscowości, mamy większy napływ zamożnego turysty z Niemiec.
Nieruchomości są inwestycją długoterminową, dlatego warto brać po uwagę, że dobry obiekt w ciekawej, całorocznej miejscowości (czyli takiej, w której hotele cieszą się obłożeniem także poza sezonem wysokim) z dobrą infrastrukturą usługową i dojazdem ma ograniczoną podaż – dlatego ich wartość z upływem czasu zwykle rośnie. Ponadto nieruchomości luksusowe znajdują nabywcę w segmencie klienta premium, który jest odporny na wahania gospodarki, zatem taka inwestycja jest bezpieczniejsza. Podaż lokali w małych miejscowościach z ubogą infrastrukturą, zlokalizowanych kilometr lub więcej od morza jest dużo większa, ale czy te nieruchomości mają podobną rentowność, jak z segmentu premium? Condohotele wysokiej klasy, zarządzane przez renomowanych operatorów, dobrze zlokalizowane, dotychczas zyskiwały na wartości więcej niż zwykłe lokale mieszkalne.
Wybór dewelopera
Tak jak sprawdzamy dewelopera w przypadku zakupu „zwykłego” mieszkania, tak samo warto sprawdzić go, gdy wybieramy apartament wakacyjny. Zatem – czy jest to pierwsza czy kolejna już realizacja inwestora i czy deweloper ma doświadczenie w realizacji tego typu obiektów - wiadomo, że im dłużej funkcjonuje on na rynku, tym lepiej dla nabywcy. Warto też sprawdzić, jak finansowana jest inwestycja - czy są to środki własne dewelopera, środki klientów, czy może deweloper posiłkuje się kredytem. Ostatnie rozwiązanie jest zwykle najbezpieczniejszą formą dla kupujących. Banki zwykle podchodzą restrykcyjnie do finansowania projektów, więc ich akceptacja oznacza, że inwestycja uznana została za optymalne zabezpieczenie hipoteczne.
Czytaj więcej
Rośnie liczba zamożnych Polaków, którzy decydują się na zakup drugiego domu za granicami naszego kraju. Szukamy miejsc, gdzie atrakcyjna cena nieruchomości łączy się z gwarancją pogody i atrakcyjną lokalizacją.
Ważna rozpoznawalność obiektu
Wysoki wskaźnik średniego obłożenia oraz wysoka średnia cena za pokój, rozpoznawalność miejscowości (Świnoujście, Międzyzdroje) wśród klientów zza granicy czy rozpoznawalność obiektu – to czynniki, jakie należy uwzględnić przy wyborze inwestycji. Gość z Niemiec, który przyjeżdża w celach zdrowotnych, korzystając z częściowej refundacji kosztów, płaci jednocześnie więcej od gościa z Polski. Takim rozpoznawalnym obiektem jest np. Bel Mare & Aqua Resort w Międzyzdrojach, gdzie turysta niemiecki stanowi znaczny procent gości, a prognozowane obłożenie hotelu na lipiec i sierpień 2023 wynosi 87 proc.