Jak zarabiać na nieruchomościach w bliskich tropikach

Kupno domu, mieszkania, działki nad oceanem, a może inwestycja w formie condohotelu. Sprawdzamy, ile można zarobić na kupnie nieruchomości w egzotycznych lokalizacjach stosunkowo blisko Polski.

Publikacja: 16.03.2019 16:15

Jak zarabiać na nieruchomościach w bliskich tropikach

Foto: Adobe Stock

Sezon trwający cały rok, słoneczne dni, przyjazny klimat – argumenty te przemawiają nie tylko za wypoczynkiem w ciepłych krajach, ale także za możliwością inwestowania. Minimalna zyskowność inwestycji w tropikach wynosi 5 proc. w skali roku. Na jej wysokość mają duży wpływ położenie nieruchomości oraz ruch turystyczny w danym regionie.

Zanim jednak zaczniemy inwestować w krajach tropiku, warto sprawdzić wszystkie koszty związane nie tylko z zakupem lokalu, ale także z jego eksploatacją. Trzeba sprawdzić, ile wynosi podatek od zakupu nieruchomości, opłata skarbowa, notarialna, rejestracja gruntu czy inne opłaty prawne. Ile będzie wynosił koszt utrzymania lokalu po jego zakupie, np. czynsz, podatek od nieruchomości, ogrzewanie (koszt sporadyczny), energia elektryczna, zużycie wody czy wywóz śmieci. Ważnym aspektem jest także analiza popytu na usługi turystyczne w danej lokalizacji. Nie bez znaczenia jest sytuacja polityczna w danym kraju.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Nieruchomości
Ile trzeba zarabiać, żeby zbudować dom w 2024 roku?
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Nieruchomości
Jak kupić dom za granicą? Poradnik. Czy warto zainwestować w Hiszpanii?
Nieruchomości
Wynajmowanie mieszkania rodzinie bardziej ryzykowne
Nieruchomości
Mieszkanie na wynajem. Rynek pierwotny czy wtórny? Co z wielką płytą?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Nieruchomości
Ile można zarobić na wynajmie mieszkania w 2022 w różnych miastach w Polsce
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej