Przelewy krążą między rachunkami. Winny numer telefonu

Przypisany do dwóch różnych kont w jednym banku jeden numer telefonu może sprawić, że przelewy na telefon trafią raz na jeden, raz na drugi rachunek.

Publikacja: 15.06.2020 12:52

Przelewy krążą między rachunkami. Winny numer telefonu

Foto: Adobe Stock

– Jeśli taka sytuacja występuje, prosimy o złożenie reklamacji – dokładnie przyjrzymy się sprawie. Do tej pory nie mieliśmy takiego zgłoszenia –mówi Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP.

Warto sprawdzić: Przelew na telefon – nie wszystkie banki go ogarniają

Pan Krzysztof ma w tym banku swój rachunek od lat, ale też od kilkunastu miesięcy jest dopisany do rachunku mamy także w PKO BP. Do obu kont jest dopisany ten sam numer telefonu. I od pewnego czasu mężczyzna zmaga się z problemem z przelewami na telefon.

– Jak ktoś robi taki przelew, to od Kowalskiego trafia do mnie, a od dwóch innych osób na konto mojej mamy! Od dwóch bank nie potrafi rozwiązać tej sprawy. Gdy pytam o powód tej sytuacji to dostaję odpowiedź, że chyba sami bankowcy nie rozumieją co napisali – zżyma się mężczyzna.

Interweniował w tej sprawie w banku., a ten kazał sprawdzić ustawienia w w aplikacji IKO -> Ustawienia -> Płatności -> Rejestracja numeru telefonu. – Może Pan zweryfikować, jaki numer rachunku jest przypisany do Pana numeru telefonu. Jeśli jest ten, na który chce Pan otrzymywać przelewy, a one dochodzą też na inny numer to prosimy złożyć reklamację w tej sprawie w serwisie iPKO lub podczas rozmowy z naszym konsultantem – doradził klientowi bank.

Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP mówi, że instalując aplikacje IKO, system wybiera rachunek główny klienta, na który będą przychodziły przelewy na telefon.
Rachunek główny można sprawdzić w IKO: „Ustawienia” -> „Rejestracja numeru telefonu”. Można go też zmienić – w „Ustawieniach BLIK” ->”Źródła płatności Blik (w ten sposób zmieniamy rachunek na jaki otrzymujemy przelewy na telefon oraz jednocześnie rachunek do płatności kodem Blik).

-Nie ma możliwości, aby przelewy na telefon przychodziły raz na jeden rachunek, raz na drugi – bez zmiany rachunku głównego, a jeśli tak się dzieje klient powinien złożyć reklamację – radzi.

Warto sprawdzić: BLIK skończył pięć lat i rośnie

Joanna Joanna Majer-Skorupa, z biura prasowego ING Banku Śląskiego mówi, że przelewy na telefon Blik księgowane są na numer rachunku, który aktualnie powiązany jest z usługą Blik. – Jeśli klient zmieni rachunek powiązany z Blikiem na konto, do którego jest pełnomocnikiem, to środki z przelewu na telefon trafią właśnie na to konto – dodaje.
A Michał Czurabski, manager Zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej z Credit Agricole przypomina, że założeniem przelewów na telefon Blik jest to – że jeden numer telefonu jest przypisany do jednego rachunku. Jeden numer nie może być  przypisany do dwóch rachunków.

– Klient korzystający z przelewów na telefon Blik – sam decyduje, jaki numer konta jest przypisany do jego numeru telefonu – czyli na które konto (jeśli ma ich kilka), otrzyma pieniądze. Zapisuje to w ustawieniach usługi Blik. Ma więc powiązanie numer telefonu + numer rachunku A. Jeśli klient ma w innym banku rachunek B i chce przypisać do niego swój numer telefonu, to automatycznie dezaktywuje się wcześniejsze przypisanie. Czyli pieniądze wysłane na numer telefonu dotrą na rachunek aktualnie przypisany do numeru, czyli rachunek B – tłumaczy.

Klaudia Klimkowska z Pekao SA mówi, że bank generalnie, realizuje obecnie zarówno przelewy na nr telefonu tzw. wewnętrzne jak i na numer telefonu Blik (tutaj przelewy mogą być realizowane zarówno na konto w innym banku jak i w naszym). – Rachunek przypisany do aplikacji PeoPay staje się rachunkiem do odbioru przelewów na telefon, kiedy klient powiąże numer z rachunkiem w bazie Blik – tłumaczy Klaudia Klimkowska.

Warto sprawdzić: Bankowe nowości i udogodnienia dla mobilnych użytkowników

A Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska zapewnia, że wpłata zawsze trafia na jedno konto – to, które w danym momencie klient powiązał ze swoim numerem telefonu. – Przelew na telefon może trafić na inne konto, ale dopiero wtedy, gdy klient wskaże (sam i świadomie), że od teraz jego numer telefonu ma być związany z innym kontem. Zatem nie ma innej możliwości – klient sam przepina nr telefonu pod nowy rachunek – podkreśla Ewa Krawczyk.

– Jeśli taka sytuacja występuje, prosimy o złożenie reklamacji – dokładnie przyjrzymy się sprawie. Do tej pory nie mieliśmy takiego zgłoszenia –mówi Piotr Wardziak, z biura prasowego PKO BP.

Warto sprawdzić: Przelew na telefon – nie wszystkie banki go ogarniają

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Oszczędności
Choć ceny wciąż rosną, inflacji boimy się coraz mniej
Oszczędności
Od 2016 roku lokaty przynosiły realne straty, ale to może się zmienić
Oszczędności
Polacy starają się oszczędzać, ale oni tego nie robią
Oszczędności
Coraz więcej młodych Polaków oszczędza. W co lokują pieniądze?
Oszczędności
Jak oszczędzają Niemcy. Gdzie trzymają pieniądze