Pan Michał, klient Santander Bank Polska, odkrył, że ma uszkodzony chip w karcie płatniczej. – Przy wypłacie z bankomatu muszę używać BLIK-a, a kartę wymienić. Ile to trwa? I dlaczego chip przestał działać? – zastanawia się czytelnik.
Warto sprawdzić: Karty wirtualne. Ile kosztuje alternatywa plastiku
Na nową trzeba zaczekać kilka dni
Chip w kartach płatniczych ulega uszkodzeniu rzadko. – Może to być uszkodzenie mechaniczne samego plastiku karty, w miejscu gdzie jest chip, lub uszkodzeniu uległa antena zbliżeniowa – opowiada Ewa Krawczyk, z biura prasowego Santander Bank Polska.
Zapewnia, że klient zawsze może wymienić taką kartę. Wcześniej należy ją zastrzec w bankowości elektronicznej, mobilnej lub na Infolinii. – Z automatu zostanie wydana nowa karta. Za tę operację bank nie pobiera żadnych opłat. Czas oczekiwania na nową kartę wynosi do pięciu dni – wylicza Ewa Krawczyk.