Od początku kwietnia rodzice mogą składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Rodzina 500+ m.in. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. W akcję zaangażowało się 19 instytucji. W niektórych klienci po zalogowaniu się do bankowości internetowej są przekierowywani do rządowego serwisu emp@tia, w innych od połowy kwietnia będą mogli złożyć wniosek za pośrednictwem PUE ZUS. Osoby, które prześlą dokumenty za pośrednictwem banków, chcąc nie chcąc zostawią informację, że są rodzicami. Czy bankowcy zamierzają to wykorzystać do przygotowania specjalnej oferty dla tej grupy klientów?
Credit Agricole umożliwi rodzicom składanie wniosków od 15 kwietnia. – Użytkownicy naszej bankowości internetowej, po zalogowaniu się na swoje konto, będą mogli złożyć wniosek, który następnie trafi do systemu emp@tia należącego do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – mówi Agnieszka Gorzkowicz z biura prasowego.
Jak podkreśla, w procesie składania wniosków bank pełni rolę pośrednika między rodzicem a ministerstwem i nie może przechowywać w swoich systemach danych zawartych we wniosku ani ich wykorzystywać.
Grzegorz Culepa z PKO BP (instytucja ta przyjmuje wnioski od ubiegłego piątku) dodaje, że po zweryfikowaniu, że dane zostały przekazane poprawnie, bank usuwa dokumenty ze swoich systemów.
– Zapisana zostaje tylko informacja o fakcie i czasie złożenia wniosku przez klienta. To oznacza, że PKO Bank Polski nie będzie wykorzystywał w żaden sposób informacji podanych przez klienta we wniosku – zapewnia Grzegorz Culepa.