Pracownica Eurobanku pomogła oszustowi oczyścić konta dwóch klientów. Kobieta i jej wspólnik trafili za kraty, a bank musiał oddać skradzione pieniądze.
– Podjęliśmy działania mające na celu niedopuszczenie do podobnej sytuacji w przyszłości, a pieniądze klientów banku są bezpieczne – zapewnia Mateusz Czerniawski z Departamentu PR Eurobanku.
Dostał wszystkie dane do rachunków
Kilka miesięcy temu pracownica oddziału banku z Gostynia w Wielkopolsce poznała na dyskotece 29-letniego mężczyznę. Ten postanowił kontynuować znajomość, gdy dowiedział się, gdzie pracuje kobieta. I wpadł na pomysł, by wyczyścić konta klientów banku. W jaki sposób?
– Wyciągnął od pracownicy banku wszystkie dane potrzebne do wypłaty pieniędzy przez internet – opowiada asp. sztab. Sebastian Myszkiewicz, rzecznik gostyńskiej policji.
Mężczyzna pozmieniał hasła internetowe do kont i przelewał z nich pieniądze na dwa rachunki założone na podstawione osoby. Potem wypłacał gotówkę w bankomacie. Pieniądze zaczęły znikać na początku lutego.