Przyszłość to bankowość mobilna, płatności zbliżeniowe smartfonem, nowe funkcje, dzięki którym można korzystać z usług nie tylko finansowych. Banki koncentrują się teraz na tych sprawach.
Aplikacje mobilne systematycznie zyskują na popularności. Klienci mogą za ich pośrednictwem korzystać z wygodnych płatności zbliżeniowych HCE, wnioskować o pożyczkę, sprawdzić stan konta i ostatnie operacje.
Czytaj także: Aplikacje mobilne i bezpieczeństwo
Wcześniej żeby zapłacić zbliżeniowo telefonem komórkowym, trzeba było użyć wirtualnej karty do konta osobistego, zapisanej na karcie SIM smartfona (metoda NFC). Teraz możliwe są płatności zbliżeniowe oparte o chmurę i technologię HCE. Metoda jest podobna do NFC, ale klient nie potrzebuje specjalnej karty SIM w telefonie. Najważniejsze informacje potrzebne do zrealizowania transakcji są przechowywane w tzw. chmurze obliczeniowej (na zewnętrznym serwerze). Z usługi można korzystać niezależnie od operatora komórkowego.
Więcej funkcji Blika
Rozszerzonej wersji doczekał się też system płatności mobilnych Blik. Możliwe jest teraz płacenie na ekranie komputera, tabletu lub smartfona za pomocą jednego kliknięcia. Gdy dokonujemy płatności w sklepie internetowym, w aplikacji mobilnej banku możemy zapamiętać sklep lub przeglądarkę internetową. Dzięki temu następnym razem w podobnej sytuacji wystarczy wybrać opcję: Blik i zatwierdzić płatność w aplikacji mobilnej banku. Użytkownicy Blika mogą płacić smartfonami w sklepach tradycyjnych i internetowych, podejmować gotówkę z bankomatów czy przelewać środki na numer telefonu odbiorcy.