Jeśli zostawimy w szczelinie bankomatu gotówkę, a urządzenie jej nie wciągnie, to bank nie uzna takiej reklamacji.
Niedawno mieszkanka Warszawy szukała osoby, która podejmowała gotówkę w bankomacie na Sadybie. Maszyna nie połknęła pieniędzy, był też wydruk. Jednak przedstawiciele firmy, do której należy urządzenie, nie byli w stanie pomóc.
– Klient powinien w takiej sytuacji zwrócić się na policję – mówi Miłosz Gromski z ING Banku Śląskiego. To samo słyszymy od Ewy Krawczyk z BZ WBK.
– Gdy bankomat wypłaci gotówkę, a klient jej nie pobierze, uznanie reklamacji możliwe jest tylko wtedy, gdy środki wrócą do bankomatu lub gdy zostaną oddane do banku przez kogoś, kto je zabrał. Jeśli osoba taka nie odda pieniędzy, nie ma podstaw do uznania reklamacji, bo bankomat prawidłowo wypłacił żądaną kwotę – tłumaczy przedstawicielka BZ WBK.
Osoba, która zabrała cudze pieniądze, najczęściej jest nie do zidentyfikowania, chyba że zaraz po zabraniu gotówki włoży swoją kartę do bankomatu.