Reklama
Rozwiń

Poznają cię po głosie czy odcisku palca

Banki coraz odważniej stosują biometryczne metody identyfikacji klienta

Publikacja: 26.06.2016 10:14

Biometrię już kilka lat temu zastosowano w bankomatach

Biometrię już kilka lat temu zastosowano w bankomatach

Foto: Fotorzepa/Magda Starowieyska

W Banku Zachodnim WBK potrafią zidentyfikować klienta na podstawie głosu. Pod koniec ubiegłego roku bank wprowadził taką opcję w formie pilotażu. Dotychczas swój głos zarejestrowało 3 tys. osób. – Ponad połowa tej grupy używa tego sposobu do logowania się w kontaktach za pośrednictwem infolinii – mówi Maciej Pietrucha, dyrektor centrum bankowości telefonicznej BZ WBK. Przy stosowaniu biometrii głosowej czas weryfikacji klienta skrócił się o 40 proc. Na razie bank nie promował tej formy uwierzytelniania, ale liczy, że użytkowników będzie przybywać.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Planowanie Wydatków
Polacy pożyczają w bankach coraz więcej. Skąd ten boom?
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Planowanie Wydatków
BLIK wypiera płatności zbliżeniowe
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń