Pomyłkę Mikołaja nie zawsze da się naprawić

Sklep stacjonarny nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu pełnowartościowego towaru

Publikacja: 21.12.2016 21:35

Pomyłkę Mikołaja nie zawsze da się naprawić

Foto: 123RF

Jeśli dostaniemy nietrafiony prezent na święta, nie każdy będziemy mogli zwrócić. Nie będzie problemu z rzeczami kupionymi w internecie. Natomiast w tradycyjnych sklepach wszystko zależy od ich regulaminu. Zgodnie z polskim prawem, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu pełnowartościowego towaru, ale może ustalić reguły zwracania lub zamiany produktów. Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, by kupując upominek w sklepie stacjonarnym sprawdzić, jakie zasady tam obowiązują.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Planowanie Wydatków
Polacy pożyczają w bankach coraz więcej. Skąd ten boom?
Planowanie Wydatków
Dokąd z kartą, gdzie z gotówką? Jak przygotować się do wakacyjnego wyjazdu za granicę
Planowanie Wydatków
Ile zapłacisz na igrzyskach olimpijskich w Paryżu? Jak można zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
Ile kosztuje wyprawa na piłkarskie Euro 2024? Jak kibic może zaoszczędzić?
Planowanie Wydatków
BLIK wypiera płatności zbliżeniowe