Bankowość internetowa już dawno stała się standardem. Teraz przybywa klientów, którzy wolą zarządzać swoimi finansami z dowolnego miejsca, nie wstając nie tylko z kanapy, ale nawet z leżaka.
Sprawdzenie salda, historii operacji na rachunku, wykonanie przelewów lub spłata karty kredytowej to najprostsze funkcje w aplikacjach przeznaczonych na smartfony lub tablety. Przybywa kolejnych.
Szybko rośnie zainteresowanie
Komórką można zapłacić za parkowanie, zakupy, zrobić fotoprzelew – wystarczy zdjęcie rachunku, a formularz zostanie automatycznie wypełniony. Przez telefon można też oddać pieniądze znajomym, którzy zapłacili np. rachunek w restauracji lub za bilety do kina. Do realizacji przelewu nie jest potrzebna informacja o numerze rachunku odbiorcy, wystarczy numer telefonu komórkowego lub adres e-mail.
Smartfonem można też podjąć pieniądze z bankomatu, poprzez aplikację wziąć w ekspresowym tempie kredyt gotówkowy, założyć lokatę z atrakcyjniejszym niż standardowe oprocentowaniem. Klienci coraz bardziej cenią sobie wygodę i szybkość operacji, które zapewnia „bank w kieszeni”. Zainteresowanych bankowością mobilną przybywa w tempie ekspresowym.
Z badań wynika, że osoby korzystające z usług bankowych przez smartfona najczęściej sprawdzają saldo, historię transakcji i robią przelewy. Dlatego w aplikacjach mobilnych banków funkcje te są dostępne z pierwszego ekranu. Dostęp do wszystkich pozostałych opcji zapewnia wysuwane menu oraz widgety, za pomocą których użytkownik może sprawnie poruszać się po aplikacji.