Elektroniczne ułatwienia i gadżety

Z banków popłyną wnioski o dodatki na dzieci z Rodziny 500+

Publikacja: 27.02.2016 09:48

Po 500 zł z rządowego programu będzie można wystąpić za pośrednictwem serwisu bankowego

Po 500 zł z rządowego programu będzie można wystąpić za pośrednictwem serwisu bankowego

Foto: 123RF

Nie tylko do obsługi kont, kredytów, lokat da się wykorzystać bankowość elektroniczną. Może ona pełnić znacznie więcej funkcji.

Już wiadomo, że poprzez bankowość internetową będzie można przesyłać wnioski o 500 zł na dziecko z rządowego programu. W PKO BP możliwość taką będą mieli klienci korzystający z dostęp do serwisu transakcyjnego, zarówno iPKO, jak i Inteligo.

– Do wypełnienia i przesłania wniosku nie będzie potrzebny podpis kwalifikowany – zapowiada Magdalena Lejman z biura prasowego banku.

Dodaje, że wypełniając wniosek, klient będzie mógł wskazać, czy środki mają być przekazane na rachunek w tym banku czy w innym. Poza tym wnioskodawca będzie mógł dołączyć dodatkowe dokumenty jako załączniki, np. w formie pliku PDF. Wypełnione dokumenty będą później przekazywane z systemu bankowego do systemów administracji publicznej. Wszystkiego tego nie będzie można zrobić w oddziałach banku.

Jak informuje Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING Banku Śląskiego, instytucja ta również będzie uczestniczyła w programie Rodzina 500+.

– Będziemy przyjmowali i przesyłali wnioski dotyczące wypłat. Chcemy być z tym gotowi na 1 kwietnia – zapowiada Piotr Utrata. Harmonogram i szczegóły są uzgadniane z ministerstwem.

Nad przygotowaniem systemu do składania wniosków pracuje też Bank Millennium, Credit Agricole i mBank, ale na razie nie podają szczegółów.

Wiele możliwości

Do jakich innych nietypowych spraw może się jeszcze przydać bankowość internetowa czy mobilna? W PKO BP klienci IKO mogą korzystać z doładowania telefonu na kartę (Plus, T-Mobile, Heyah, Play, NJU Mobile, Orange).

– Poza tym użytkownicy aplikacji mogą: przeglądać kursy walut, korzystać z geolokalizacji (bankomatów, oddziałów, agencji oraz punktów przyjmujących płatności BLIK), nawiązać kontakt z infolinią banku, kartolinią – wylicza Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO BP.

Dodaje, że w najbliższym czasie bank umożliwi klientom większą personalizację aplikacji i wprowadzi szybkie skróty do najważniejszych funkcji IKO.

Rozszerzona rzeczywistość

W połowie stycznia Pekao wprowadziło do oferty tablet banking. Oprócz funkcji transakcyjnych daje on dostęp do narzędzi ułatwiających zarządzanie domowym budżetem.

– Nowa aplikacja Pekao24 na tablety ułatwia przegląd wpływów i wydatków w ramach posiadanych przez klienta rachunków oraz pokazuje w przejrzysty sposób wydatki w każdej z przygotowanych kategorii, m.in.: dom, transport, zdrowie, rozrywka i wypoczynek, rachunki, edukacja, dzieci – opowiada Tomasz Bogusławski z biura prasowego banku.

Każda z kategorii oznaczona jest odrębnym kolorem oraz ikoną, a podsumowania kategorii przedstawione są w postaci kół, tym większych, im wyższe wydatki w danej kategorii. Klienci mogą prześledzić wydatki w ujęciu miesięcznym, tygodniowym i dziennym, co może im pomóc w gospodarowaniu budżetem domowym.

Zarówno tablet banking, jak i bankowość mobilna oferują funkcję geolokalizacji.

– Aplikacje Banku Pekao wskażą na mapie najbliższy bankomat, oddział, sklep z rabatami, ale również dzięki nowoczesnej funkcji rozszerzonej rzeczywistości pokażą lokalizację bezpośrednio na obrazie z aparatu telefonu – mówi Tomasz Bogusławski.

Rozszerzona rzeczywistość polega na tym, że po uruchomieniu kamery telefonu na obraz widoczny na wyświetlaczu aplikacja bankowa „nakłada” dane lokalizacji np. bankomatu. Użytkownik z własnej perspektywy widzi najbliższe otoczenie oraz ikonkę oznaczającą poszukiwany obiekt.

Przechowywanie kart i paragonów

Klienci ING Banku Śląskiego mają w bankowości internetowej dostęp do Finansometru, która pomaga kontrolować wpływy i wydatki. A w bankowości mobilnej można przechowywać rachunki i paragony w jednym miejscu.

Dużym zainteresowaniem klientów cieszy się funkcjonalność „Cele oszczędnościowe”, za pomocą której można ustalić szczegółowo plan oszczędzania na konkretny cel i lepiej go zobrazować, dodając stosowne zdjęcie.

Aplikacja mobilna Banku Millennium ma funkcję „Karty lojalnościowej”, która umożliwia przechowywanie w telefonie wizerunków kart lojalnościowych wraz z ich kodami kreskowymi.

– Okazanie takiej karty przy płatności pozwala na uzyskanie zniżki lub zdobycie punktów, które są gromadzone na karcie, bez potrzeby noszenia plastikowych kart w portfelu – tłumaczy Agnieszka Kubajek z biura prasowego banku.

Z kolei mBank pod koniec stycznia wprowadził w aplikacji mobilnej funkcję mLinia na klik. Pozwala ona na proste i szybkie nawiązanie połączenia z konsultantem mLinii bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej.

– Dzięki temu kontakt z konsultantem trwa krócej, a obsługa w ramach bankowości telefonicznej przebiega sprawniej, bo klient jest automatycznie identyfikowany – mówi Marta Rutkowska. – Automatyczne logowanie gwarantuje, że pracownik banku może przystąpić do obsługi dyspozycji natychmiast po rozpoczęciu połączenia.

Materiał Promocyjny
Bank Pekao najskuteczniejszy w pozyskiwaniu pieniędzy dla firm z obligacji
Materiał partnera
Bezpieczna przystań, czyli po co oszczędzać w złocie
Portfel inwestycyjny
Inflacja uderzyła w oprocentowanie obligacji skarbowych. Jak nie stracić?
Portfel inwestycyjny
Centra usług: szlifujący się diament
Portfel inwestycyjny
Inwestorzy w oczekiwaniu na obniżki stóp procentowych
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce