Elektroniczne ułatwienia i gadżety

Z banków popłyną wnioski o dodatki na dzieci z Rodziny 500+

Publikacja: 27.02.2016 09:48

Po 500 zł z rządowego programu będzie można wystąpić za pośrednictwem serwisu bankowego

Po 500 zł z rządowego programu będzie można wystąpić za pośrednictwem serwisu bankowego

Foto: 123RF

Nie tylko do obsługi kont, kredytów, lokat da się wykorzystać bankowość elektroniczną. Może ona pełnić znacznie więcej funkcji.

Już wiadomo, że poprzez bankowość internetową będzie można przesyłać wnioski o 500 zł na dziecko z rządowego programu. W PKO BP możliwość taką będą mieli klienci korzystający z dostęp do serwisu transakcyjnego, zarówno iPKO, jak i Inteligo.

– Do wypełnienia i przesłania wniosku nie będzie potrzebny podpis kwalifikowany – zapowiada Magdalena Lejman z biura prasowego banku.

Dodaje, że wypełniając wniosek, klient będzie mógł wskazać, czy środki mają być przekazane na rachunek w tym banku czy w innym. Poza tym wnioskodawca będzie mógł dołączyć dodatkowe dokumenty jako załączniki, np. w formie pliku PDF. Wypełnione dokumenty będą później przekazywane z systemu bankowego do systemów administracji publicznej. Wszystkiego tego nie będzie można zrobić w oddziałach banku.

Jak informuje Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING Banku Śląskiego, instytucja ta również będzie uczestniczyła w programie Rodzina 500+.

– Będziemy przyjmowali i przesyłali wnioski dotyczące wypłat. Chcemy być z tym gotowi na 1 kwietnia – zapowiada Piotr Utrata. Harmonogram i szczegóły są uzgadniane z ministerstwem.

Nad przygotowaniem systemu do składania wniosków pracuje też Bank Millennium, Credit Agricole i mBank, ale na razie nie podają szczegółów.

Wiele możliwości

Do jakich innych nietypowych spraw może się jeszcze przydać bankowość internetowa czy mobilna? W PKO BP klienci IKO mogą korzystać z doładowania telefonu na kartę (Plus, T-Mobile, Heyah, Play, NJU Mobile, Orange).

– Poza tym użytkownicy aplikacji mogą: przeglądać kursy walut, korzystać z geolokalizacji (bankomatów, oddziałów, agencji oraz punktów przyjmujących płatności BLIK), nawiązać kontakt z infolinią banku, kartolinią – wylicza Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO BP.

Dodaje, że w najbliższym czasie bank umożliwi klientom większą personalizację aplikacji i wprowadzi szybkie skróty do najważniejszych funkcji IKO.

Rozszerzona rzeczywistość

W połowie stycznia Pekao wprowadziło do oferty tablet banking. Oprócz funkcji transakcyjnych daje on dostęp do narzędzi ułatwiających zarządzanie domowym budżetem.

– Nowa aplikacja Pekao24 na tablety ułatwia przegląd wpływów i wydatków w ramach posiadanych przez klienta rachunków oraz pokazuje w przejrzysty sposób wydatki w każdej z przygotowanych kategorii, m.in.: dom, transport, zdrowie, rozrywka i wypoczynek, rachunki, edukacja, dzieci – opowiada Tomasz Bogusławski z biura prasowego banku.

Każda z kategorii oznaczona jest odrębnym kolorem oraz ikoną, a podsumowania kategorii przedstawione są w postaci kół, tym większych, im wyższe wydatki w danej kategorii. Klienci mogą prześledzić wydatki w ujęciu miesięcznym, tygodniowym i dziennym, co może im pomóc w gospodarowaniu budżetem domowym.

Zarówno tablet banking, jak i bankowość mobilna oferują funkcję geolokalizacji.

– Aplikacje Banku Pekao wskażą na mapie najbliższy bankomat, oddział, sklep z rabatami, ale również dzięki nowoczesnej funkcji rozszerzonej rzeczywistości pokażą lokalizację bezpośrednio na obrazie z aparatu telefonu – mówi Tomasz Bogusławski.

Rozszerzona rzeczywistość polega na tym, że po uruchomieniu kamery telefonu na obraz widoczny na wyświetlaczu aplikacja bankowa „nakłada” dane lokalizacji np. bankomatu. Użytkownik z własnej perspektywy widzi najbliższe otoczenie oraz ikonkę oznaczającą poszukiwany obiekt.

Przechowywanie kart i paragonów

Klienci ING Banku Śląskiego mają w bankowości internetowej dostęp do Finansometru, która pomaga kontrolować wpływy i wydatki. A w bankowości mobilnej można przechowywać rachunki i paragony w jednym miejscu.

Dużym zainteresowaniem klientów cieszy się funkcjonalność „Cele oszczędnościowe”, za pomocą której można ustalić szczegółowo plan oszczędzania na konkretny cel i lepiej go zobrazować, dodając stosowne zdjęcie.

Aplikacja mobilna Banku Millennium ma funkcję „Karty lojalnościowej”, która umożliwia przechowywanie w telefonie wizerunków kart lojalnościowych wraz z ich kodami kreskowymi.

– Okazanie takiej karty przy płatności pozwala na uzyskanie zniżki lub zdobycie punktów, które są gromadzone na karcie, bez potrzeby noszenia plastikowych kart w portfelu – tłumaczy Agnieszka Kubajek z biura prasowego banku.

Z kolei mBank pod koniec stycznia wprowadził w aplikacji mobilnej funkcję mLinia na klik. Pozwala ona na proste i szybkie nawiązanie połączenia z konsultantem mLinii bezpośrednio z poziomu aplikacji mobilnej.

– Dzięki temu kontakt z konsultantem trwa krócej, a obsługa w ramach bankowości telefonicznej przebiega sprawniej, bo klient jest automatycznie identyfikowany – mówi Marta Rutkowska. – Automatyczne logowanie gwarantuje, że pracownik banku może przystąpić do obsługi dyspozycji natychmiast po rozpoczęciu połączenia.

Nie tylko do obsługi kont, kredytów, lokat da się wykorzystać bankowość elektroniczną. Może ona pełnić znacznie więcej funkcji.

Już wiadomo, że poprzez bankowość internetową będzie można przesyłać wnioski o 500 zł na dziecko z rządowego programu. W PKO BP możliwość taką będą mieli klienci korzystający z dostęp do serwisu transakcyjnego, zarówno iPKO, jak i Inteligo.

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Bezpieczna przystań, czyli po co oszczędzać w złocie
Portfel inwestycyjny
Inflacja uderzyła w oprocentowanie obligacji skarbowych. Jak nie stracić?
Rynki finansowe
Jak Chiny zarzynają kurę znoszącą złote jaja
Portfel inwestycyjny
Centra usług: szlifujący się diament
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Portfel inwestycyjny
Inwestorzy w oczekiwaniu na obniżki stóp procentowych
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?